۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85233689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی برداشت سه هزار و ۵۰۰ تن گردو در قزوین

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85233689
پیش بینی برداشت سه هزار و ۵۰۰ تن گردو در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از پیش بینی برداشت سه هزار و ۵۰۰ تن گردو در باغ‌های این استان خبر داد.

محمد پیله فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: برداشت این میزان گردو در سطح پنج هزار و ۷۸۴ هکتار از باغات ضیاء آباد، رودبار الموت غربی و شرقی، البرز، فارسجین، بویین زهرا و آوج آغاز شده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای ۶ هزار و ۱۲۹ هکتار باغ گردو بوده که از این میزان پنج هزار و ۷۸۴ هکتار بارور و ۳۴۵ هکتار غیربارور است که در بهار سال جاری بخشی از آن دچار سرمازدگی شد.

پیله فروش، متوسط عملکرد گردو در باغات بارور استان قزوین را حدود ۱.۳ تن در هر هکتار اعلام کرد و یادآور شد: بخش ضیاءآباد در شهرستان تاسکتان با سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار باغ گردو، یکی از قطب های متمرکز و ژنوتیپ های برتر در کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از باغداران گردو در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اصلاح باغات نامرغوب در سال زراعی جاری مانند سال‌های قبل، ضمن آموزش به باغداران، عملیات اصلاح درختان به روش سرشاخه کاری نیز با کمک پیمانکاران صورت گرفت.

پیله فروش همچنین با تاکید بر ضرورت بیمه شدن محصولات باغی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان، اضافه کرد: خسارت های قهری ایجاد شده به مزارع و باغات در صورت بیمه نبودن آنها به طور قطع آثار و تبعات منفی بر روند زندگی باغداران برجای می‌گذارد که به بهره برداران توصیه می‌شود نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود همه ساله اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha