نماینده مجلس:تعداد قابل توجه ادارات کرمان موفق به جذب اعتبار عمرانی نشدند

کرمان- ایرنا- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های روزهای پایانی شهریور از دیوان محاسبات استان و کشور حاکیست تعداد قابل توجهی از ادارات کل استان متاسفانه باوجود تمامی تذکرات در جلسات متعدد به‌ویژه نشست برنامه‌ریزی استان، هنوز موفق به جذب اعتبارات عمرانی استانی نشده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی روز چهارشنبه افزود: با توجه به مسائل متعدد در زمینه منابع بودجه‌ای که با هزاران مشکل فراهم و در بودجه لحاظ و به استان‌ها ابلاغ می شود، اصلا قابل قبول نیست ریالی از منابع بودجه استان به دلیل‌ نداشتن مدیریت صحیح مدیران کل ادارات دولتی استان، به خزانه برگشت داده شود.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود مبلغ قابل توجهی از این منابع که با هزاران مشکل در اختیار استان قرار گرفته با الزامات قانونی به خزانه کشور برگشت داده شود که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

اسامی اداراتی که جذب نکردند

این نماینده مجلس تصریح کرد: گزارش‌ها حاکیست ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، محیط زیست، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن و آبفای استان بیشترین منابع جذب نشده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: از استاندار درخواست می‌شود با توجه به فرارسیدن مهلت پایانی جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ تمهیدات ویژه‌ به منظور جذب منابع اتخاذ کند تا یک ریال از بودجه این استان به دلیل‌ سوءمدیریت برگشت داده نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha