۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85234110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم حمایت‌های نظامی انگلیس از اوکراین

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85234110
تداوم حمایت‌های نظامی انگلیس از اوکراین

لندن – ایرنا – وزیر دفاع انگلیس در راستای سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور، از تعهد دولت لندن برای ارسال ده‌ها هزار خمپاره دیگر تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «گرنت شپس» که برای شرکت در پانزدهمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین (UDCG) به آلمان سفر کرده است، گفت: امروز ما تعهد تزلزل ناپذیر بریتانیا به اوکراین را نشان داده‌ایم و حمایت نظامی بیشتری از جمله تعهد ده‌ها هزار خمپاره دیگر را برای قادر ساختن اوکراین به دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌هایمان ارائه کردیم.

وی افزود: ما همچنین برای اطمینان از اینکه اوکراین با نزدیک شدن به فصل زمستان آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار دارد، برنامه خود را در حوزه‌های پشتیبانی اولویت‌دار، قابلیت‌های حمله دوربرد و آموزش ارائه کردیم.

بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، «شپس» در حاشیه این نشست با همتای آمریکایی خود دیدار و دو طرف درباره منافع مشترک امنیتی و اطمینان از تداوم حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهروند روس و افزون بر ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

چندی پیش بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس که اخیرا از سوی دانشگاهی در اوکراین بابت حمایتش از این کشور در جنگ با روسیه، دکترای افتخاری دریافت کرده است، دولت لندن را به تعلل در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین متهم کرد و با تکرار ادعاها علیه مسکو هشدار داد که خطر پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «فاجعه‌بار» خواهد بود.

وی طی یادداشتی برای نشریه اسپکتیتور از دولت ریشی سوناک خواست که در تجهیز اوکراین تاخیر نکند و تسلیحات بیشتری را به جبهه این کشور ارسال کند.

جانسون ادعا کرد که انگلیس باید حمایت نظامی خود از اوکراین را در اولویت قرار دهد و یا در غیر اینصورت، آنچه او خطر پیروزی فاجعه‌بار پوتین در جنگ نامید، بپذیرد.

او که در دوران نخست وزیری، روابط نزدیکی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین داشت در این یادداشت نوشت: "اوکراین فقط یک چیز از ما می خواهند و آن سلاح است تا کار را یکسره کنند؛ بنابراین من نمی‌فهمم که چرا ما دست دست می‌کنیم، چرا ما همیشه اینقدر کند هستیم؟ چگونه می توانیم در چشمان مردم اوکراین نگاه و تاخیرمان را توجیه کنیم؟"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha