رییس فدراسیون اتومبیلرانی: نگاه ما به ورزش کمیته امدادی نیست

کرمان - ایرنا - رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: نگاه ما در این فدراسیون دریافت کمک های کمیته امدادی و خیریه‌ای نیست و شرایطی فراهم کردیم که درآمدزایی شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا مازیار ناظمی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان افزود: ۷۰ تا ۷۵ درصد همه درآمدهای مسابقات را به حساب میزبان و هیات استانی بر می گردانیم و این آمار در حوزه آموزشی ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه درآمد منصفانه هیات ها باید مورد توجه باشد اظهار داشت: کشور در وضعیتی نیست که برای ورزش های موتورسواری و اتومبیلرانی یارانه بدهد و عمده درآمد کشور در حوزه آموزش و بهداشت و رفاه مردم هزینه می شود.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور گفت: کل بودجه ما از وزارت ورزش سالانه ۳۰ میلیارد ریال که رقم پایینی است لذا این فدراسیون در ۲ سال گذشته ۲.۵ برابر این درآمدزایی، توانسته با فعال سازی ظرفیت ها درآمد داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری در مسئولیت ها گفت: چهار بار میزبانی از جمله مسابقات موتور کراس را به کرمان دادیم که در این زمینه هیچ مسابقه ای برگزار نشد و این در حالیست که ما تیمی مشترک را در رشته موتورکراس برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی به مسابقات جهانی به ترکیه اعزام کردیم.

ناظمی ابراز داشت: نگاه استان کرمان توجه به این رشته باشد و این استان میزبانی امسال مسابقات را برعهده بگیرد.

برنامه های فدراسیون موتورسواری

وی اضافه کرد: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی سه برنامه از جمله آموزش، نشاط اجتماعی و ارتباط بین المللی را پیگیری می کند و در همین مسیر پیش می رویم.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور با بیان اینکه علاوه بر آموزش، بحث استعدادیابی و توسعه ورزش بانوان را پیگیری می کنیم تصریح کرد: نقش بانوان و مادران خانواده بر موفقیت ورزشکاران ایرانی تاثیر زیادی دارد لذا بایستی به این حوزه توجه شود.

راهکارهای توسعه ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی

وی افزود: ۲۵ شهرستان در استان کرمان وجود دارد که باید در این مناطق با توسعه متوازن و آمایشی همراه باشد که تشکیلات این هیات در هر شهرستان استان کرمان شکل گیرد.

ناظمی بیان کرد: غیر از مسئولیت اجتماعی، کرمان توانایی لازم را باوجود قطب صنعتی و معدنی و نیروی انسانی توانمند دارد و می تواند فعالیت بیشتری در این رشته ورزشی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند عنوان کرد: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان در بخش ورزش همگانی و توسعه مهارت رانندگی فعال شود.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور ادامه داد: مهارت های رانندگی را برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای استان کرمان در محورهای مواصلاتی این استان با کمک پلیس راهور و شورای راه های کشور و استانداری ارتقا دهیم.

وی افزود: رالی آفرود کویر را در استان کرمان برپا کنیم زیرا کویرهای این استان از دیدنی های کشور است و مورد استقبال قرار می گیرد؛ در این حوزه کرمان فرصت های زیادی دارد.

ناظمی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: افتخار داشتم که در لشکر ۴۱ ثارالله خبرنگار این شهید بودم و خاطرات زیادی از او دارم.

ضرورت ساماندهی موتورسواران و هیجان‌های ناصحیح

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست گفت: سرمایه بزرگی در حوزه ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان وجود دارد اما علاقه مندان موتورسیکلت هایی را تهیه و هیجان خود را در مسیری ناصحیح و اشتباه به کار می گیرند و به نوعی ورزش استان را تهدید می کنند.

میثم پاریزی افزود: اگر اتفاقی در این میان رخ دهد می تواند برای ورزش استان و بخش های امنیتی تهدیدی جدی باشد و امیدوارم ساماندهی این موتورسواران صورت گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت موتورسواران شهرستان رفسنجان جای پیگیری دارد و این موضوع در حال باب شدن در تمامی شهرستان های استان کرمان است، حتی شهرستان هایی که به لحاظ ریالی امکان تامین موتورسیکلت را ندارند، با موتورهای معمولی در همان زمان بندی این کار را انجام می دهند.

پاریزی افزود: باید موتورسواران را در راستای پیشبرد اهداف استان کرمان به عنوان یک ظرفیت سازماندهی و ساماندهی کرد یا به عنوان تهدید نگران این موضوع بود. ساماندهی موتورسواران باید با جدیت پیگیری شود زیرا تضمین امنیت جان ورزشکاران برای ما اولویت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ضرورت اتحاد در ورزش استان کرمان گفت: از هر نگاهی که بوی دوگانگی می دهد پرهیز کنید تا به توسعه ورزش دست یابیم.

وی با اشاره به کمبودهای زیرساختی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: مهم استفاده از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب است و رییس این هیات باید مسئولیت خود را برای تمامی استان انجام دهد و نگاه و رسالت این حوزه باید به صورت استانی باشد.

همچنین در این آیین محمدعلی بهرامی با ۱۵ رای به عنوان رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha