۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85234435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلایه استاندار گلستان از ساماندهی نشدن ‌کودکان کار در این استان

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان از ساماندهی نشدن معضل کودکان کار و متکدی در شهرهای استان گلایه کرده و خواستار جمع‌آوری ریشه‌ای آن توسط دستگاه‌های مرتبط شد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در استان، اظهار کرد: ۲۲ ماه است که برای حل معضل کودکان کار و متکدی به ویژه در شهر گرگان به مسوولان دستگاه‌های مرتبط تاکید می‌شود ولی این معضل همچنان باقی است.

وی ادامه داد: انتظار است که با بهره‌گیری از الگوی تبریز بدون متکدی و معتادان متجاهر، این طرح با بومی‌سازی آن در شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان اجرا شود.

زنگانه از اداره کل بهزیستی گلستان خواست که با همکاری حوزه اجتماعی استانداری به سمت عملیاتی شدن طرح ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار خیابانی و متکدی حرکت کند.

پیشتر مریم معصومی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گلستان در نشستی خبری خرداد ماه سال ۱۴۰۲ از شناسایی و ساماندهی ۴۰۰ کودک کار خیابانی توسط این نهاد حمایتی در شهرهای استان به ویژه گرگان و گنبدکاووس استان خبر داده بود.


لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گلستان

استاندار گلستان گفت: سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان بسیار ضروری بوده و دستگاه‌های مرتبط باید بیش از گذشته در این حوزه ورود پررنگ داشته باشند.

زنگانه ادامه داد: برای اینکه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان موفقیت بیشتری به دست آید بابد شبکه‌ای، منسجم و هماهنگ‌تر برای به کار گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌ها توسط دستگاه‌ها، عمل شود.

به گفته وی اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، سرقت، فضای مجازی، کودکان کار و خودکشی از جمله آسیب‌های اجتماعی هستند که باید برای پیشگیری از آنها در استان با جدیت برنامه‌ریزی و طرح‌ها هم عملیاتی شود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که بیش از ۵۳ درصد آن شهرنشین هستند.

اقتصاد اصلی ساکنان استان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha