بیش از ۹۵درصد مشمولان نهضت ملی مسکن مددجویان مازندران توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند

ساری- ایرنا - معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی مازندران گفت: از مجموعه چهار هزار و ۲۲۲نفر ثبت نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در استان ، فقط ۱۴۰ نفر موفق به پرداخت آورده اولیه ۴۰میلیون تومان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینب دلیلی روز پنجشنبه در شورای مسکن مازندران با بیان این که طبق قانون بعد از ثبت نام مددجو باید ۴۰میلیون تومان به عنوان آورده اولیه پرداخت کند، افزود: عمده مددجویان توانایی پرداخت این آورده را ندارند.

وی با توضیح این که بهزیستی پرداخت ۱۰۰میلیون تومان بلاعوض را برای هر مددجو در اختیار دارد، توضیح داد: طبق مصوبه این مقدار پس از شروع ساخت واحد مسکونی در اخت می شود.

وی در عین تصریح کرد: با توجه به این که حدود ۴۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت مسکن در قالب تسهیلات است، به طور یقین مددجو توانایی پرداخت اقساط را هم ندارد.

دلیلی با بیان این که حدود یکهزار از مددجویان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن بهزیستی استان مازندران زنان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: این افراد در تامین مایحتاج اولیه زندگی با چالش مواجه هستند و از طرفی آنان فقط به یارانه ماهانه خود محتاج اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره مازندران با بیان این که هشت هزار نفر از مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند، گفت: فقط حدود ۳۵۰نفر موفق به پرداخت آورده اولیه شدند.

میثم معافی با اشاره به این که طرح نهضت ملی مسکن مدد جو محور نشده است، بیان داشت: اگرچه ۵۰درصد ساخت مسکن مددجویان را کمیته امداد تامین کرده است، ولی به نظر می رسد مددجویان اصلا قادر به پرداخت اقساط هم نیستند.

وی تعداد مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن استان را ۱۱ هزار و ۵۰۰نفر اعلام کرد و گفت: اما مددجویان روستایی که که زمین دارند، ساخت مسکن را شروع کردیم، یعنی اکنون ساخت یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان روستایی استان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha