سرکنسول چین در بندرعباس: معرفی ظرفیت‌های هرمزگان مهم‌ترین اولویت ما است

بندرعباس - ایرنا - سرکنسول جدید چین در بندرعباس گفت: وظایف، کارکردها و ماموریت‌های کنسول گری‌ها مشخص است اما نخستین و مهم‌ترین اولویت کاری ما، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

«شو وی» روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استاتن هرمزگان ظرفیت ها و توانمندی‌های بزرگ و منحصر بفردی دارد که باید بیشتر به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران و مردم چین معرفی شود تا این ظرفیت‌ها را بشناسند.

وی ادامه داد: هرمزگان یک مرکز مهم اقتصادی بوده و چین برای توسعه رابطه خود با این منطقه و هشت استان جنوبی ایران اهمیت قائل است و هدف از افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس نیز تحقق همین موضوع است.

این مقام دیپلماتیک تاکید کرد: این توسعه همه‌جانبه بوده و حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد.

نخستین سرکنسول چین در بندرعباس یادآورشد: رسانه‌ها نیز در معرفی ظرفیت‌های دوجانبه و توسعه روابط ۲ کشور چین و ایران نقش اساسی دارند که از همراهی و مشارکت این بخش در برنامه‌های پیش رو استقبال می‌کنیم.

چندی پیش نیز معاون استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های استان و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران چینی در هرمزگان تاکید کرد: در راستای اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران خارجی، فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار در این استان تسهیل شده و صدور مجوزها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

عادل شهرزاد ضمن اینکه مردم ۲ کشور روابط دیرینه‌ی عمیقی دارند و لازم است از این روابط برای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و چین استفاده و زمینه را برای پذیرش سرمایه‌گذاران چینی مهیاتر کنیم، تصریح کرد: ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه‌های شیلاتی، صنعتی و معدنی، مهیای پذیرش سرمایه‌گذاران چینی است و در این زمینه‌ برای تکمیل زنجیره ارزش آماده بهره‌گیری از توان تخصص و تکنولوژی شرکت‌های چینی هستیم.

استان هرمزگان که به عنوان ایران کوچک و دروازه اقتصادی کشور از آن یاد می‌شود، دارای ظرفیت‌های مهم و طلایی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، شیلات، تجاری، گردشگری و خدمات است که می‌توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این ظرفیت٬های بزرگ در جهت اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

وجود ۱۴ جزیره اقتصادی و سواحل، به‌ویژه ساحل مَکُران در جاسک، دسترسی به شبکه‌های چهارگانه حمل ونقلی (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آب‌های آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، پالایشگاه‌های نفت و میعانات گازی، کارخانه‌های سیمان، آلومینیوم، فولاد، وجود بندر شهید رجایی و شهید باهنر و گمرک‌ها و داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت‌های طلایی استان هرمزگان است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها گامی مهم در تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در استان و کشور برداشت.

وجود ۲۲ بندر صیادی و ظرفیت پرورش آبزیان، صید سالانه ۳۱۵ هزار تن انواع آبزی، ۱۶۳ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی قابل کشت، وجود ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی فعال، داشتن ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای، وجود آثار تاریخی، طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری بکر و وجود مناطق حفاظت شده محیط زیست از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان پهناور جنوبی است که می‌توان از آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بهره جست.

وجود این همه زمینه برای سرمایه گذاری موجب شده تا گروه‌های سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف برای حضور در این استان و مشارکت در تامین مالی طرح‌ها اعلام آمادگی کنند که یکی از این گروه٬ها ، سرمایه گذاران چینی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha