۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85235024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: برخی معابر حتی برای تردد افراد عادی مناسب نیست

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: باید فارغ از جلسات تکلیفی با جلب مشارکت های اجتماعی، ظرفیت های مدیریت شهری و توان اجرایی بدنبال مناسب سازی معابر باشیم چراکه حتی در برخی موارد شرایط در معابر برای تردد افراد عادی جامعه نیز مهیا نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مجتبی عبداللهی " روز پنجشنبه در نشست ستاد مناسب سازی استان البرز افزود: مناسب سازی از جمله موضوعات مهمی است که باید برای تمامی اقشار جامعه لحاظ شود ولی در این میان جامعه توان خواهان در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: ما در کشوری مسلمان با مردمانی سرشار از عطوفت و نوع دوستی زندگی می کنیم از این مسوولان چنین نظامی با اراده و باور قلبی برای آسایش و رفاه مردم برنامه ریزی می کنند.

عبداللهی گفت: باید فارغ از جلسات تکلیفی با جلب مشارکت های اجتماعی، ظرفیت های مدیریت شهری و توان اجرایی بدنبال مناسب سازی معابر باشیم چراکه حتی در برخی موارد شرایط برای تردد افراد عادی جامعه نیز مهیا نیست.

وی افزود: تمام معابر باید بر تردد تمامی افراد جامعه از جمله توان خواهان مناسب سازی شود، تکالیف و مسئولیت های ما در قبال جامعه و رعایت حقوق شهروندی این گونه ایجاب می‌کند.

استاندار البرز گفت: باید از تجارب کشورهای موفق در مناسب سازی معابر بهره برداری کنیم و برای اجرای آنها اهتمام و جدیت داشته باشیم.

وی افزود: باید معابر را از دید توان خواهان ببینیم و بر این باور باشیم که معلولیت و حوادث از هیچ کس دور نیست پس ضرورت دارد چاره اندیشیده شود و برنامه و افقی صحیح مدون کرد.

استاندار البرز: برخی معابر حتی برای تردد افراد عادی مناسب نیست

عبداللهی گفت: باید با راه اندازی پویشی تحت عنوان همراه با توان خواهان، جامعه و بویژه مدیران را در خصوص مناسب سازی معابر حساس کنیم، همچنین ضرورت دارد مدیران بر روی ویلچر قرار گیرند و یا با چشم بسته در شهر تردد کنند تا مشکلات را بهتر درک کنند.

وی افزود: تمام قوانین و مقررات در خصوص حقوق توان خواهان در جامعه بار دیگر به شهرداری ها و دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

استاندار البرز با بیان اینکه باید به جای توان خواهان مطالبه گر باشیم، آموزش به شهرداری ها و دستگاه های مربوطه در خصوص قوانین و مناسب سازی معابر را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم رعایت قوانین و اجرای وظایف، ترک فعل و تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین از مدیران استان البرز خواست تا نسبت به مناسب سازی اماکن ورزشی و ساختمان های اداری استان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha