ایجاد «نظم اقتصادی نوین جهان»؛ مطالبه رئیس‌جمهوری کوبا

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کوبا ایجاد «نظم اقتصادی جدید» را خواستار شد تا اطمینان حاصل شود که کشورهای در حال توسعه دیگر قرار نیست به ایفای نقش به‌عنوان آزمایشگاه‌های دستورالعمل‌های اقتصادی استعماری ادامه دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری پرنسا لاتینا، میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا که ریاست نشست وزرای خارجه گروه۷۷+ چین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشت، بار دیگر بر ضرورت نظم اقتصادی جدید تاکید کرد.

وی اینطور استدلال کرد که سیستم حاکمیت اقتصادی فعلی باعث می‌شود تا کشورهای در حال توسعه بیشتر آسیب ببینند.

دیاز کانل بر نقش رهبری گروه ۷۷ و چین به عنوان سخنگوی قانونی مواضع جنوب جهانی در مواجهه با وضعیت فقدان پاسخ هماهنگ بین‌المللی به چالش‌های حاضر تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری کوبا با لحنی انتقادی گفت: ملت‌های ما نمی‌توانند همچنان آزمایشگاه‌هایی از دستورالعمل‌های استعماری باشند که از بدهی، ساختار مالی فعلی و اقدامات قهری فعلی برای تداوم توسعه‌نیافتگی آنها و افزایش خزانه عده‌ای معدود دیگری استفاده می‌شود.

دیاز کانل برای دستیابی به نظم اقتصادی جدید جهانی، اتحاد و اجماع بیشتر کشورهای تشکیل دهنده گروه ۷۷ و چین را خواستار شد.

کوبا به تازگی میزبان اجلاس گروه۷۷ + چین بود. در این مراسم سران بیش از ۳۰ کشور جهان حضور یافتند. برگزاری این نشست در هاوانا، در بحبوحه تلاش‌های واشنگتن برای منزوی کردن این جزیره، یک پیروزی سیاسی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha