۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85237003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهر تحصیلی دانش‌آموزان عشایر فارس با جایگزینی سه مدرسه کانکسی

شیراز – ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش‌آموز عشایر استان امروز سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند، گفت: در هفته نخست مهر ماه سه مدرسه کانکسی فارس جای خود را به مدارس ساختمانی می‌دهد.

میثم رضا زاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس ساختمانی به طور جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و در این مسیر ۱۰ مدرسه فارس با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است.

وی‌ افزود: در زمان حاضر دانش‌آموزان عشایر فارس در ۵۳۳ مدرسه تحصیل می‌کنند که از این شمار ۱۷۸ مدرسه کانکسی و در مناطق گرمسیر مستقر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس اضافه کرد: ۲۷۰ مدرسه عشایری فارس چادری است و ۸۵ مدرسه نیز ساختمانی است.

رضازاده بیان کرد: یکی از چالش‌های مدارس چادری عشایری فرسودگی تجهیزات و امکانات ناشی از جابجایی مداوم آن است و این انتقال استهلاک تجهیزات را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: پنج هزار دانش‌آموز عشایر فارس نیز در ۲۴ مدرسه شبانه‌روزی و چهار مدرسه روزانه تحصیل می‌کنند.

وضعیت نیروی معلم آموزش و پرورش عشایری مطلوب است

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس وضعیت نیروی معلم را در مدارس عشایری مطلوب عنوان کرد و گفت: هم اکنون یکهزار و ۲۰۰ معلم در مقاطع سه گانه آموزش و پرورش عشایر تدریس می‌کنند.

رضازاده اعلام کرد: در آزمون استخدامی اخیر، ۱۰۵ نیروی جدید به آموزش و پرورش عشایری فارس اختصاص یافت که همزمان با آغاز سال تحصیلی بر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی یادآور شد: دانش آموزان عشایر فارس در سراسر این استان و بخش‌هایی از بوشهر و جنوب کهکیلویه و بویر احمد و در مسیر کوچ خود در اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

رضازاده عنوان کرد: مدارس ساختمانی متوسطه عشایر فارس در شهرستان‌های نورآباد، کوهچنار، فیروزآباد، جهرم، فسا، داراب و زرین‌دشت مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha