۳ مهر ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85237862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن هتک حرمت قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

۳ مهر ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبر: 85237862
اردن هتک حرمت قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه اردن یکشنبه شب در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در هلند را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای پاره کردن قرآن کریم مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در هلند را محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن افزوده است: هتک حرمت قرآن کریم در شهر لاهه هلند، اقدامی غیرمسئولانه است که به تشدید خشونت منجر می‌شود و تهدیدی برای همزیستی مسالمت آمیز است.

در این بیانیه آمده است که امان اقدام گروه افراطی مبنی بر پاره کردن نسخه‌ای از قرآن کریم مقابل تعدادی از سفارتخانه‌ها در لاهه را محکوم می‌کند.

این بیانیه افزوده است: اردن این اقدامات غیرمسئولانه را که احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان را خدشه ‌دار و علاوه بر تشدید نفرت و خشونت، تهدیدی برای همزیستی مسالمت‌آمیز است را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه اردن در پایان تاکید کرده است که احترام به نمادهای دینی، ترویج فرهنگ صلح و پرهیز از افراط‌گرایی یک مسئولیت همگانی است که بایستی به آن پایبند بود.

روز شنبه نیز «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه پاره کرد.

هتک حرمت به قران کریم طی ماه‌های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و به رغم واکنش‌های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

اسلام هراسی و توهین به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مسلمانان در اروپا به رویه‌ای تبدیل شده ا ست و واکنش دولت‌ها و نهادهای کشورهای غربی فقط در حد لفاظی‌ها بوده و حتی برخی دولت‌های غربی آن را آزادی بیان تعبیر کردند و همین امر مجوزی برای ادامه این رفتار شنیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha