رهبری در جمع ۴ شمشیرباز برتر آسیا/مصاف سخت با قهرمان المپیک

هانگژو- ایرنا- ملی‌پوش شمشیربازی ایران موفق شد به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صعود و مدال برنز خود را قطعی کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو؛ محمد رهبری شمشیرباز سابر ایران به مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی راه پیدا کرد. او در مرحله یک چهارم نهایی بازیهای آسیایی به مصاف یانگ ینگ یو رفت و در حالی که از ناحیه زانو کمی آسیب دیده بود و ۱۰ – ۶ عقب افتاده بود خودش را رساند و ۱۱- ۱۱ برابر کرد. او توانست در نهایت ۱۵-۱۲ صاحب برتری شده و به جمع چهارنفر برتر راه پیدا کند.

رهبری در گروه دوم رقابت‌ها با شمشیربازانی از کشورهای کره‌جنوبی، ازبکستان، تایلند، ویتنام، اردن و عربستان، قرار گرفت که در اولین مسابقه‌اش برابر شمشیرباز کره جنوبی به رقابت پرداخت و با نتیجه ۵- صفر باخت. رقیب او در سه دوره رقابت‌های جهانی صاحب مدال طلا شده بود. در بازی دوم آیموراتوف از ازبکستان را ۵- ۴ برد، حریف تایلندی – وورایگن را ۵- ۲ شکست داد و شمشیرباز ویتنامی را ۵- ۴ مغلوب کرد. شمشیرباز عربستانی عامر محمد هم حرفی برای گفتن برابر محمد رهبری نداشت تا شمشیرباز کشورمان ۵- ۲ پیروز شود.

شمشیربازی؛ دو برد و یک باخت برای پاکدامن

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی هانگژو با ۴ برد و یک باخت مرحله مقدماتی را پشت سرگذاشت.

او در گروه اول این رقابت‌ها به همراه شمشیربازانی از کشورهای قزاقستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، نپال،عربستان و عراق قرار گرفته است. البته شمشیرباز عراقی از شرکت در بازی‌ها انصراف داد. او در نخستین مبارزه خود برابر ممدوف از ازبکستان با رنکینگ ۸۹ قرار گرفت و ۵- ۴ صاحب برتری شد، سپس به حریف عربستانی ۵- ۲ باخت و به مصاف هوتین از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۱۰ رفت و ۵ – ۳ پیروز شد.حریف قزاق سرکیسیان از قزاقستان را ۵- ۲ برد و مقابل نپال هم با همان نتیجه پیروز شد.

رهبری:برای فینال مبارزه می‌کنم

محمد رهبری ملی‌پوش شمشیربازی ایران به نیمه نهایی راه پیدا کرد تا اولین مدال بازی‌های آسیایی‌اش را تا اینجای کار قطعی کند. او بعد از صعود گفت: «خدا را شکر که پیروز شدم. مسابقه خیلی سختی بود، حریف چینی از شرایط میزبانی استفاده کرد و جو سالن هم به نفع او بود.در ابتدا بازی را کمی عقب افتادم و بعد خود را رساندم. مربی و هم تیمی‌هایم آنالیز خوبی از حریف چینی داشتند. خوشحالم که توانستم به اولین مدالم را در بازی‌های آسیایی بدست بیاورم. حالا می‌روم که خود را آماده مسابقه نیمه نهایی کرده و به فینال برسم.»

او که باید در نیمه نهایی با شمشیرباز کره ای روبرو شود درباره او می گوید:«تمامی این افرادی که در این بازی‌ها می‌بینید اغلب قهرمانان جهان و المپیک هستند.رقابت با آنها خیلی سخت است و باید گفت با رقابت‌های جهانی فرقی نداره و برای ما مشکل است.در ضمن حریف بعدی من کره‌ای و قهرمان دو دوره المپیک است و می روم که او را شکست دهم و برایم فرقی نمی کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha