۹۰ درصد خودکفایی در بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب شرق کشور/ دانش‌بنیان‌ها پای کارند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به خودکفایی ۹۰ درصدی در ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی، گفت: این نیروگاه در نیمه نخست امسال با تلاش جوانان باانگیزه، موفق به ساخت و بومی‌سازی بیش از سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز دوشنبه افزود: در این بازه زمانی قطعات یدکی همچون انواع یاتاقان‌ها، کمپرسورها، سوپاپ‌ها، خنک‌کننده‌ها و صدها قطعه تخصصی دیگر توسط جوانان کشورمان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: طی نیم سال نخست ۱۴۰۲ ترمیم و بازسازی نازل‌باکس توربین واحد چهار بخار، واشرهای مورد نیاز توربین، شافت پمپ سانتریفیوژ، لنس سوت‌بلوئر لانگستروم، دوربین‌های کوره و سیستم کنترل سطح هیترهای فشارقوی، اسپری پلیت چپ گرد مشعل گازوئیل، نازل‌های مشعل، واشر اسپیرال (B.C.PUMP)، توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی ارزی زیادی محقق شده است.

محمودی یادآورشد: قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به‌شمار می‌رود.

وی مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی وسیع از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha