انتخاب رئیس جمهور لبنان در گرو گفتگو است/ ستایش از مقابله ارتش با نظامیان صهیونیست

تهران - ایرنا- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرد که گفت وگو تنها راه حل بحران ریاست جمهوری این کشور و انتخاب رئیس جمهور جدید است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم در سخنانی با اشاره به ساختار متنوع جمعیتی و دینی لبنان گفت: لبنان برپایه توافق و توازن استوار است و نمایندگان پارلمان باید بسترها و شرایط مناسب را برای فعالیت نهادهای حاکمیتی هموار کنند.

وی افزود: گفت وگو همان راهی است که ما را به (برگزاری جلسه) پارلمان (برای انتخاب رئیس جمهور) می رساند.

شیخ نعیم قاسم درباره مخالفت برخی طرف ها و جریان های داخلی لبنان با گفت وگو در این باره گفت: کسانی که مذاکره را رد می کنند، نمی خواهند با کسانی که با آنها اختلاف نظر دارند، بنشینند و (گفت وگو کنند).

وی خطاب به آنها تاکید کرد: به جای اینکه مشکلات لبنانی ها را با افزایش (اقدامات و گفتار) تحریک آمیز بیشتر کنید، برای (بسترسازی جهت برگزاری جلسه) پارلمان (برای انتخاب رئیس جمهور) کار کنید.

شیخ نعیم قاسم در بخشی از صحبت های خود نیز "به ارتش لبنان برای مقابله اخیر خود با تجاوزگری ارتش اشغالگر صهیونیست در منطقه بسطره" در مرز جنوب لبنان با شمال فلسطین اشغالی "درود فرستاد".

وی درباره مسئله آوارگان سوری ساکن لبنان نیز گفت: دولت لبنان باید راه های مبتکرانه برای مسئله آوارگی سوری ها به لبنان یافته و شهامت وضع ضوابطی برای کنترل آن را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha