آمریکا اطلاعات رزمایش‌های چین را در برابر چه در اختیار تایوان گذاشت؟

تهران-ایرنا- کارشناس نظامی چین با بیان اینکه آمریکا اطلاعات رزمایش اخیر ارتش این کشور در اختیار تایوان گذاشته است، نسبت به خرید تجهیزات نظامی هدایت شونده هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مقامات تایوانی اعلام کردند که ارتش آزادی بخش چین (PLA) روز گذشته (دوم مهر) با استفاده از انواع هواپیما و شناورهای شناسایی، انواع راکت های دوربرد و موشک ها یک رزمایش آبی-خاکی در خلیج داچنگ واقع در جزیره دونگشان در استان فوجیان چین انجام دادند.

روزنامه گلوبال تایمز در رابطه با برگزاری رزمایش آبی -خاکی ارتش این کشور نوشت: هدف از برگزاری این رزمایش ها، هشدار جدی به نیروهای جدایی‌طلب «استقلال تایوان» و نیروهای مداخله‌گر خارجی است.

«چیو کو چنگ» وزیر دفاع ملی تایوان روز گذشته اقدمات اخیر ارتش آزادی بخش چین را غیر عادی توصیف کرد.

سرهنگ «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع ملی چین روز پنج شنبه(نهم شهریور) با بیان اینکه ارتش چین تا زمان شروع رزمایش ها، جزییات آن را فاش نمی کند، گفت: اقدامات علیه نیروهای تجزیه طلب «استقلال تایوان» و نیروهای کشورهای خارجی حامی آنان، نیازی نیست که از قبل اطلاع رسانی شود.

«سونگ ژونگ پینگ» کارشناس نظامی چینی هم گفت: آمریکا احتمالا اطلاعاتی را در اختیار نیروهای مسلح در جزیره تایوان قرار داده است، بنابراین نیروهای مسلح در مورد استقرار و فعالیت های زمینی ارتش آزادی بخش چین اطلاعات بیشتری کسب کردند.

سونگ گفت: در حالی که چنین اشتراک‌گذاری اطلاعاتی تهدیدی فوری برای ارتش چین محسوب نمی‌شود، اما مقامات تایوانی را به خرید سلاح‌های هدایت شونده دوربردتر تحریک می‌کند که می تواند این منطقه را به انبار باروت تبدیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha