۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85238314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۳ هزار ماموریت جاده‌ای و شهری در اورژانس زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: کل ماموریت‌های اورژانس استان طی ۶ ماهه امسال ۳۳ هزار و ۵۸۰ مورد بود که به ۳۳ هزار و ۲۱۶ مصدوم امداد رسانی شد.

داریوش تقی لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کل ماموریت‌های شهری تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۱ مورد جاده ای و ۱۳ هزار و ۱۶۹ مورد شهری بود که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه قبل یک و هفت درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:در مدت یاد شده آمار ماموریت های ترافیکی شهری استان سه هزار و ۹۷۴ مورد با چهار هزار و ۶۱۸ مصدوم و ماموریت های غیر ترافیکی شهری نیز ۱۶ هزار و ۴۳۷ مورد با ۱۴ هزار و ۳۷۸ مصدوم بوده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سرتاسر استان است.

تقی لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha