مسئولان ۳ کمیته بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

تهران- ایرنا- مسئولان سه کمیته «علمی»، «صیانت و حفاظت» و «ارزشیابی»، بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در احکامی جداگانه محمدحسین توسلی سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون را به عنوان مسئول کمیته «ارزشیابی» و روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست را به عنوان مسئول کمیته «صیانت و حفاظت» بیست‌ پنجمین جشنواره قصه‌گویی منصوب کرد.

همچنین فلاح، مینا ذاکرشهرک معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری را نیز به عنوان مسئول کمیته «علمی» این جشنواره، منصوب کرد.

پیش از این نیز ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به‌ عنوان مسئول کمیته‌ روابط عمومی و امور بین‌الملل این جشنواره، از سوی رییس جشنواره بیست‌ و پنجم حکم خود را دریافت کرده بود.

بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، آذر و دی امسال با شعار «با قصه لبخند بسازیم»، برگزار می‌شود.

تقدیم اجراهای ۲ نمایش به زنده‌یاد یاد آرش میراحمدی

هنرمندان دو نمایش «استخوان ماهی جادویی» و «کلاغ بلا، توپ طلا» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به پاس تلاش‌های این بازیگر فقید در نشاندن لبخند بر روی لبان کودکان و نوجوانان این سرزمین، اجراهای روز دوشنبه (سوم مهر) خود را به روح زنده‌یاد آرش میراحمدی بازیگر حوزه کودک و نوجوان تقدیم می‌کند.

نمایش «استخوان ماهی جادویی» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی احسان مجیدی و نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» با طراحی و کارگردانی علی یدالهی هر روز به‌جز روزهای شنبه در ساعت‌های ۱۶ و ۱۸ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران به روی صحنه می‌روند.

آرش میراحمدی بازیگر که در کمال ناباوری و در پی ابتلا به سرطان روز ۲۸ شهریور امسال چشم از جهان فروبست، در مجموعه‌هایی پرطرفداری همچون «شکرآباد»، «محله گل و بلبل»، «بیمار استاندارد» و «دست‌انداز» نقش‌آفرینی کرده بود.

مسئولان ۳ کمیته بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

کتاب «معمای پیچیده» منتشر شد

کتاب «معمای پیچیده» به نویسندگی ژان فیلیپ آرو وینیود با ترجمه نیلوفر اکبری و تصویرگری سرژ بلوش از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این کتاب یکی از آثار مجموعه «داستان‌های جست‌وجو در مدرسه» است که مناسب گروه سنی نوجوان (بالای ۱۵ سال) است.

ژان فیلیپ آرو وینیود نویسنده و معلم فرانسوی در رشته ادبیات فرانسه تحصیل کرده است. او برای نوشتن کتاب‌هایش از خاطره‌های دوره‌ کودکی خود و شاگردانش کمک می‌گیرد تا بتواند داستان‌هایی بنویسد که مخاطبان این گروه سنی به خواندنش علاقه‌مند هستند.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «یک دخمه‌ ترسناک انگلیسی، یک میزبان ترسناک، جواهرات دزدیده شده، یک متخصص سم‌شناسی... و یک گردش ساده که تبدیل به یک ماجرای هیجان‌انگیز می‌شود. ماتیلد، رمی و پی‌یر_پل می‌خواهند این معما را حل کنند. خوشبختانه پ.پ کول‌ور اینجاست. ذره‌بین به‌دست دنبال راه‌حلی برای حل این معماها می‌گردد... معماهایی که گاهی پیچیده‌تر می‌شوند!»

مسئولان ۳ کمیته بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

این کتاب با رعایت قانون کپی‌رایت از انتشارات Gallimard Jeunesse کشور فرانسه خریداری شده است.

کتاب «معمای پیچیده» در ۸۸ صفحه و به قیمت ۳۰هزار تومان با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند. پیشتر نیز از این مجموعه، کتاب‌های «جست‌وجو در مدرسه»، «معلم ناپدید شده» و «به دنبال سمندر طلایی» از سوی کانون منتشر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha