گفت‌وگوی نخست وزیر عراق و فرمانده ائتلاف آمریکایی درباره همکاری‌های آینده

بغداد-ایرنا- نخست وزیر عراق و فرمانده ائتلاف آمریکایی درباره چگونگی همکاری و فعالیت آینده این ائتلاف در این کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و ژنرال جویل فاول فرمانده نیروهای موسوم به «ائتلاف بین المللی» به رهبری آمریکا درباره تعیین شکل ادامه همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

به زگراش خبرگزاری عراقی «واع»، در این دیدار که با حضور «إلینا رومانُسکی» سفیر آمریکا در عراق برگزار شد، درباره «روابط همکاری های امنیتی عراق و ائتلاف آمریکا در زمینه ارائه مشاوره، تسلیح و تبادل معلومات اطلاعاتی و همچنین در خصوص آموزش نیروهای امنیتی عراق برای توسعه و افزایش قدرت رزمی آنها گفت و گو شد».

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیری عراق آمده که در این دیدار «بر ادامه کار کمیته مشترک عراق و ائتلاف» که در پی سفر هیات امنیتی به ریاست وزیر دفاع عراق به آمریکا در آگوست گذشته شکل گرفت، تأکید شد.

در ادامه بیانیه آمده است: «پس از قدرت روزافزون نیروهای عراقی و توانایی آنها در تامین امنیت در همه زمینه ها و غلبه بر گروه تروریستی داعش، تعیین شکل روابط آینده عراق با نیروهای ائتلاف بین المللی از اهداف کمیته مشترک عراق و ائتلاف است».

نخست‌وزیر عراق در سخنانی با تآکید بر ضرورت پایان یافتن هرگونه حضور نیروهای رزمی خارجی و در راس آنها نظامیان اشغالگر آمریکا در کشورش گفت که حاکمیت عراق تحت تاثیر هیچ تعارفی نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» تاکید کرد که عراق دیگر نیازی به حضور نیروهای رزمی، چه از آمریکا و چه دیگر کشورهای ائتلاف بین‌المللی ندارد.

وی افزود: گروه «داعش» در حال حاضر چیزی جز گروه‌های تحت تعقیب در دل بیابان نیست و تهدیدی برای عراق ایجاد نمی‌کند.

السودانی در ادامه درباره حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و ائتلاف بین المللی در کشورش افزود: واقعیت جدید مبتنی بر همکاری در زمینه‌های مشخص با ائتلاف بین‌المللی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بغداد پیش‌نویس یادداشت تفاهمی را از وزارت دفاع آمریکا در رابطه با شکل روابط عراق و ائتلاف بین‌المللی، دریافت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha