یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در کشور گواهینامه مهارت آموزی گرفتند

بجنورد-ایرنا- مشاور ارشد قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز تاکنون در طرح مهارت‌آموزی نیروهای مسلح گواهی نامه مهارتی دریافت کردند.

سردار موسی کمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۶ سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ سرباز از بین نیروهای مسلح کشور در آموزش های مهارتی شرکت کرده اند.

وی افزود: از مجموع افرادی که زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند، ۵۰ درصد آموزش های تخصصی را نیز دریافت کرده اند.

سردار کمالی گفت: هر سرباز بدون مهارتی که وارد نیروهای مسلح کشور می شود باید تا قبل از ترخیص شدن دست کم یک مهارت را بیاموزد و در این راستا ستاد کل نیروهای مسلح نیز از سربازها حمایت خواهد کرد.

مشاور ارشد قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اینک تلاش می کنیم، سامانه جامع مهارت آموزی سربازان در کشور راه اندازی شود تا تمامی مهارت آموزان در بازه زمانی سه ساله رصد، هدایت و حمایت شوند.

برنامه ریزی برای آموزش ۵۹۰ هزار نفر سرباز

سردار کمالی گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا امسال ۵۹۰ هزار نفر سرباز از بین نیروهای مسلح کشور زیر پوشش مهارت آموزی در بخش عمومی و تخصصی قرار گیرند.

وی از برگزاری مسابقه مهارتی در بین سربازان نیز خبر داد و افزود: این مسابقه در بین نیروهای مسلح کشور با هدف تشویق سربازان برای مهارت افزایی، شناسایی افراد دارای مهارت و تشویق سربازان به بحث های آموزش و مهارت برگزار می شود.

مشاور ارشد قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در راستای حمایت از سربازان نخبه و ایده پرداز نیز مراکز نوآوری در بین نیروهای مسلح کشور نیز ایجاد خواهد شد که افراد خلاق، نوآور و مبتکر می توانند ایده های خود را در این مراکز ارایه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha