هیات فرهنگی ایران از آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» بازدید کردند

تهران- ایرنا- به پیشنهاد مدیران ارشد فرهنگی، بازسازی و مرمت آرامگاه رودکی، تأسیس کتابخانه و تندیس این شاعر در محل آرامگاه و برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت رودکی در تهران و دوشنبه از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، هیات فرهنگی ایران به دعوت آکادمی ملی علوم تاجیکستان با همراهی عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت مدیره انجمن به تاجیکستان سفر کرده است، این هیات با حضور در شهر پنجیکت، مدفن و آرامگاه ابوعبدالله رودکی، مورد استقبال شهردار و مسئولان فرهنگی و هنری این شهر قرار گرفتند.

هیات فرهنگی ایران در بدو ورود به این شهر با حضور درمزار «شیخ محمد بشارا» از علما و عرفایِ نامی تاجیکستان، با قرائت فاتحه و تاج گل یاد و نام این عالم دینی را گرامی داشتند.

هیأت ایرانی با همراهی شهردار و مدیران محلی «پنجکنت» با حضور در محل آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» از این مکان تاریخی، ادبی و مذهبی بازدید کردند.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنان کوتاهی در آرامگاه «ابوعبدالله رودکی» ضمن بیان جایگاه و اهمیت این شاعر نامدار پارسی گو تأکید کرد: با توجه به گسترش فعالیت های انجمن در جهان پارسی زبان خاصه کشور دوست و همسایه، تاجیکستان به پیشنهاد مدیران ارشد فرهنگی این کشور، بازسازی و مرمت آرامگاه رودکی، تأسیس کتابخانه و تندیس این شاعر در محل آرامگاه و برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت رودکی در تهران و دوشنبه از سوی انجمن پیگیری خواهد شد.

در پایان این دیدار هیأت فرهنگی ایران، به پاس خدمات رئیس شهر و شهردار شهر «پنجکنت» در تقریب فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان، با اهدای لوح سپاس و تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از آنان تجلیل به عمل آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha