برخورد جدی با اشرافی‌گری در برخی مدارس غیردولتی

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی  گفت: دانش آموزان باید در محیطی سالم و یکسان پرورش یابند و اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که با سیاست‌ها و فرهنگ وزارت آموزش و پرورش مناسبت نداشته باشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز سه‌شنبه اظهارداشت: در کارشناسی‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه البته این موارد در آیین‌نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که رعایت آن الزامی است، افزود: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی اظهار داشت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی تامین شود و در سال گذشته اعلام شد که هر معلمی که می‌خواهد وارد مدارس غیردولتی شود باید فرایند صلاحیت حرفه‌ای و عمومی برای او لحاظ شود و این اقدام به صدور کارت صلاحیت معلمی منجر شد.

وی افزود: بخشی از این موضوع در گزینش گنجانده شد تا جذب نیروی انسانی با دو پیش شرط انجام شود که براساس آن، معلم، بدون گزینش و عدم تطابق تدریس با رشته تحصیلی، وارد مدارس غیردولتی نشود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم نداشتیم، گفت: در یک فرایند سه ساله، ارتقای توانمندی و دانش افزایی را برای همه معلمان مدارس غیردولتی برنامه ریزی کردیم. ۳۶۰ساعت در قالب ۶ پودمان ۶۰ ساعته طراحی شد که در آن صلاحیت عمومی و دانش تربیتی و تخصصی مدنظر قرار گرفت.

محمودزاده خاطرنشان کرد: این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان شروع شد که بخشی از آن در تابستان انجام شد و بخش دیگر آن نیز در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد همچنین همه استان‌ها موظف شدند پودمان اول و دوم را تا انتهای سال تحصیلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی مصوبه برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی تدریس می‌شود، افزود: در برخی از مدارس بیشتر از مصوبه کتاب‌های درسی با دانش آموزان کار می‌شود که این موضوع در شورای نظارت طرح شد و برای تدریس هر جزوه و کتاب به غیر از کتاب‌های درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مجوز لازم صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha