مکرون: امکان استقبال از همه بدبختی‌های جهان را نداریم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سخنان پاپ فرانسیس که از رهبران اروپایی به خاطر نحوه برخورد آنها با مساله مهاجران انتقاد کرده بود، گفت: ما نمی‌توانیم از همه بدبختی‌های جهان استقبال کنیم.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر در سفر ۲ روزه به جنوب فرانسه در شهر بندری مارسی، تاکید کرد: نجات جان مهاجرانی که در دریا در معرض غرق شدن هستند یک وظیفه انسانی است و کسانی که مانع نجات آنها می‌شوند، یک عمل نفرت‌انگیز مرتکب می‌شوند.

مکرون در پاسخ به سخنان پاپ که در روزهای اخیر در مارسی در مورد این موضوع با رهبران اروپایی بسیار سخت‌گیرانه صحبت کرده بود، با بیان اینکه فرانسه نقش خود در زمینه استقبال از مهاجران را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: فرانسه الگوی اجتماعی سخاوتمندانه‌ای دارد اما نمی‌تواند تمام بدبختی‌های جهان را تحمل کند.

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: پاپ حق دارد که با سخنان خود سعی کند موجی علیه بی‌تفاوتی درباره مساله مهاجران به راه بیندازد اما ما فرانسوی‌ها، وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس پیشتر در یک سخنرانی در مورد مرگ و میر مهاجران، تاکید کرد: کسانی که جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند فقط اعداد نیستند بلکه افرادی با چهره و نام هستند که از درگیری‌ها، فقر و بلایای زیست محیطی فرار می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: اجازه دهید عادت نکنیم کشتی‌های غرق‌شده را اخبار و مرگ‌های در دریا را اعداد بدانیم؛ نه، آنها نام و نام خانوادگی و چهره‌ها و داستان‌ها هستند، آنها زندگی‌های شکسته‌اند و رویاهای از هم پاشیده هستند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه هشدار داد که این اتحادیه با شکاف عمیق بر سر سیاست‌های مهاجرتی دست و پنجه نرم می‌کند و مساله مهاجرت می‌تواند اتحادیه اروپا را به انحلال بکشاند.

بورل با تاکید بر لزوم اتخاذ یک سیاست مهاجرتی مشترک از سوی همه اعضای اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد که اعضای این اتحادیه تاکنون بر سر مساله مهاجرت به اجماع دست نیافته‌اند.

وی افزود: علیرغم ایجاد یک مرز مشترک خارجی، اعضای اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مدیریت موثر جریان‌های مهاجرتی به درون این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha