مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی در چابهار برگزار شد

چابهار- ایرنا- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار با اشاره به اهمیت صیانت از نیروی کار و منابع مادی کشور گفت: مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز برگزار شد.

ایوب ناروئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پیشگیری از حوادث ناشی از کار را باتوجه به حوادث اتفاق افتاده در کارگاه‌های ساختمانی بسیار مهم است و علاوه بر قوانین و آیین نامه های موجود در زمینه مقررات ایمنی کار، در آیه ۳۲ سوره مائده از اهمیت جان انسان سخن به میان آمده و باید در اجرای برنامه‌های صیانت از نیروی کار و کارگران زحمتمش از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی شعار "اول ایمنی بعد کار" را از موارد مهم پیشگیری از هرگونه حادثه عنوان کرد و افزود: باتوجه به ساخت و سازهای بسیار زیاد در چابهار و کارگاه‌های ساختمانی موجود، بازدیدهای مستمر و مشترک توسط سازمان‌های مرتبط شامل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری، آتش نشانی، نظام مهندسی ساختمان، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت هفتگی اجرایی و عملیاتی شده است.

مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی در چابهار برگزار شد

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار تصریح کرد: در فصل چهار قانون کار در مورد ایمنی و بهداشت کار به صراحت و شفافیت اشاره شده که می‌بایست تمامی سازمان‌های مرتبط در این مورد نگاه ویژه داشته باشند تا حوادث به کمترین حد ممکن برسد.

کارشناس مسوول بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار نیز گفت: باستناد آیین نامه های مصوب شورای‌عالی حفاطت فنی تمامی کار آموزان، کارفرمایان و کارگران باید آموزش‌های عمومی ایمنی کار را پشت سر بگذرانند تا حوادث کاهش چشمگیری داشته باشد.

عبدالباسط خطیبی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته سالجاری بیش از هفت هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار داشته‌ایم، افزود: از وظایف تمامی کارفرمایان در بحث ایمنی، شناسایی خطرات محیط کار و ارزیابی ریسک و در نهایت کنترل خطرات و پیشگیری از حوادث است که بایستی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: در شهر چابهار بیش از ۳۰۰ کارگاه ساختمانی فعال وجود دارد.

مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی در چابهار برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha