بیش از ۳۰ درصد یارانه بگیران در اردبیل از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۳۰ درصد یارانه بگیران در این استان از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند.

بهروز رحیم‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردبیل در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی یکی از استان‌های برتر کشور است، به‌طوری که در مجموع ۷۶ هزار خانوار شامل بیش از ۳۰ درصد یارانه‌بگیران استان از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند.

وی با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌های خدمات‌دهنده کالابرگ الکترونیک در استان اردبیل بیان کرد: با افزایش تعداد فروشگاه‌های خدمات‌دهنده کالابرگ الکترونیک در نقاط مختلف استان سطح دسترسی مردم به این فروشگاه‌ها افزایش یافته است.

وی با تشریح جزییات خرید در این طرح کالا برگ اظهار کرد: طبق آخرین برنامه طرح افرادی که در دهک‌های یک ، ۲ و سه قرار دارند و به ازای هر نفر چهار میلیون ریال یارانه می‌گیرند و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی اگر ۵۰ درصد یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی کنند حساب آنها به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بیشتر شارژ می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۱ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن نباتی، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله در قالب این طرح عرضه می‌شود.

دولت تصمیمی برای حذف یا قطع یارانه شهروندان ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: دولت به هیچ وجه قصد و اراده‌ای برای حذف یا قطع یارانه شهروندان ندارد و مراد از کالا برگ فعلی تامین معیشت و حمایت از اقشار کم‌درآمد و حمایت از تولید داخلی است.

رحیم‌زاده ادامه داد: در این طرح امکان خرید یک ماه زودتر از موعد پرداخت معمول یارانه برای مردم وجود دارد که الزاما باید صرف خرید ۱۱ رقم کالای اساسی شود و در طول همان ماه خرید باید انجام شود و قابل ذخیره به ماه‌های بعدی نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از کالابرگ برای مردم کاملا اختیاری است، افزود: برخی‌ از شهروندان ممکن است یک ماه از مزایای این طرح استفاده کنند و ماه بعد استفاده نکنند و اجباری در آن نیست.

وی هدف از اجرای طرح افزایش اعتبار یارانه‌ای را حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد و کمک به تغذیه سالم و معیشت مردم برشمرد و ادامه داد: با این طرح دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و در صورتی که آن ١١ قلم کالاها افزایش قیمت داشته باشد، دولت آن را جبران و از محل طرح یارانه کالابرگ پرداخت می‌کند.

۶ شرکت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه در استان اردبیل برای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان اردبیل فراهم شده و ۶ شرکت پیشتیبان و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه را در مراکز شهرها ، شهرستان ، بخش و دهستان‌های استان زیرپوشش قرار داده‌اند و بازرسان سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان هم به‌طور مستمر از صحت اجرای طرح و موجودی کالاها در فروشگاه‌ها بازدید می‌کنند.

رحیم‌زاده افزود: همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه مای اعتبار "شما" به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha