مراودات خراسان رضوی با کشور چین افزایش یافت

مشهد-ایرنا- رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مراودات تجاری این استان در سال جاری با کشور چین افزایش یافت که نمود آن در صادرات و واردات کالا و پذیرش و اعزام هیاتهای تجاری است.

محمدعلی امیرفخریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین آمار میزان صادرات کالا از این استان به کشور چین در پنج ماهه نخست امسال رشد ۵۷۳ درصدی داشته به طوری که از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در پنج ماهه نخست سال گذشته به بیش از ۲۸ میلیون دلار در مدت مشابه امسال رسید.

وی اضافه کرد: وزن کالاهای صادراتی خراسان رضوی به کشور چین نیز در پنج ماهه نخست امسال چهار هزار و ۱۳۲ درصد رشد داشت به طوری که از ۱۱۴ تن در پنج ماهه ابتدای سال گذشته به چهار هزار و ۸۴۲ تن در پنج ماهه ابتدای امسال رسید.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اقلام صادراتی استان در مدت مزبور به کشور چین بیشتر شامل کفپوشهای غیرمخملی بافت، پوست دباغی شده، کنسانتره مس، زعفران، نباتات ، فروکروم، پودر کاکائو و قهوه، پسته و خرما بود.

امیرفخریان در خصوص میزان واردات کالا از چین به خراسان رضوی گفت: در همین مدت میزان واردات کالا از استان به کشور مزبور به بیش از ۲۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشت.

وی عمده کالاهای وارداتی از چین به خراسان رضوی در پنج ماهه نخست امسال را تجهیزات پزشکی، قطعات خودرو و نیرو محرکه، محصولات شیمیایی، تجهیزات برقی مورد نیاز تولید، مواد اولیه معدنی و لوازم خانگی و مصرفی مانند گوشی تلفن همراه، قطعات و ادوات کشاورزی ذکر کرد.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این استان پذیرای۲ یا سه هیات تجاری از چین بوده و در مقابل قرار است در نیمه دوم امسال هیاتی از خراسان رضوی به ریاست استاندار یا معاون اقتصادی به کشور چین اعزام شود.

چین هم اکنون در مقام چهارم رده‌بندی تجارت جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

خراسان رضوی آماده سرمایه‌گذاری با چین در حوزه خودروسازی است

صادرات کالا از خراسان رضوی به چین ۲۰ میلیون دلار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha