مشارکت دادن مردم از طرح‌های موثر سبزوار در زمینه پایتختی کتاب است

سبزوار- ایرنا- دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: جذب و مشارکت دادن اقشار مختلف مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی، یکی از طرح‌های موثر سبزوار در زمینه کسب عنوان پایتختی کتاب است.

اسماعیل جانعلی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای هیات داوری پایتخت کتاب ایران از ظرفیت های فرهنگی و کتابخانه ای سبزوار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ شهرستان سبزوار طرح های متنوعی در زمینه پایتختی کتاب ارائه کرده است که انتظار داوران پایتخت کتاب نیز همین بوده است.

وی تصریح کرد: نگاه سخت افزاری و نرم افزاری، توجه به زیرساخت های کتابخانه ای و تدارک برنامه های خلاق با محتوای نوآورانه برخی از طرح های خوبی ارائه شده شهرستان سبزوار برای دستیابی به پایتختی کتاب است.

جانعلی‌پور افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی سبزوار، همدلی خوبی بین مردم و مسوولان این شهرستان وجود دارد و به ویژه هماهنگی مطلوبی بین مدیران و فعالان فرهنگی آن دیده می شود.

وی تصریح کرد: سبزوار یکی از ۱۲ شهر دوستدار کتاب معرفی شده است که تیم داوری هشتمین پایتخت کتاب ایران در سفر به این شهرستان از طرح ها، فعالیت ها و برنامه های این شهر در مسیر کسب عنوان «شهر پایتخت کتاب» دیدن کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز گفت: به‌منظور انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران، اعضای هیات داوری پایتخت کتاب ایران از ظرفیت های فرهنگی و کتابخانه ای این شهرستان بازدید و فعالیت های فرهنگی، هنری و عمرانی حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان را راستی‌آزمایی می کنند.

رضا شجاع مقدم افزود: در این برنامه مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران، دبیر شورای اجتماعی وزارت کشور و مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی حضور دارند.

به گزارش ایرنا، مردادماه سال جاری در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر کشور در تهران، ۱۲ شهر به عنوان نامزد هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند که از استان اصفهان شهرهای شاهین‌شهر، میمه و اصفهان، از البرز شهر کرج، از آذربایجان غربی شهر ارومیه، از خراسان‌ رضوی سبزوار، از استان سمنان شهر سمنان، از استان فارس شهرهای اوز و صدرا، از قزوین شهر قزوین، از کرمان شهر رابر، از گیلان شهر فومن و از مازندران شهر آمل تعیین شده بودند.

در هفت دوره پیشین این طرح، به ترتیب شهرهای اهواز در سال ۱۳۹۴، نیشابور ۱۳۹۵، بوشهر ۱۳۹۶، کاشان ۱۳۹۷، یزد ۱۳۹۸، شیراز ۱۳۹۹ و سنندج در سال ۱۴۰۰ توانسته بودند عنوان پایتختی کتاب را از آن خود کنند.

۱۲۰ باشگاه کتابخوانی با هدف افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان شهرستان سبزوار فعالیت دارند که هزار و ۴۰۰ دانش آموز و نوجوان در این باشگاههای کتابخوانی در مدارس، مساجد، کانون های فرهنگی هنری و محلات این شهرستان عضویت دارند.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha