فرماندار تربت‌حیدریه: پیشکسوتان دفاع‌مقدس پاسخگوی سوالات نسل امروز باشند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه گفت: رسالت خطیر که امروز بر دوش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سنگینی می‌کند، یافتن پاسخ دقیق و ارایه تحلیل درست به سووال‌های نسل امروز است که هیچ درک درستی از آن دوران ندارند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور چهارشنبه شب در همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت که در مزار بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: امروز با نسلی پرسشگر مواجه‌ایم که اگر نتوانیم آنها را قانع کنیم، برای یافتن پاسخ سوولات خود در مسیر دیگری گام برمی‌دارند.
وی در بخش دیگری از هشت سال دفاع مقدس با عنوان "جنگ‌ترین‌ها" یاد کرد و گفت: در آن دوران با کمترین تجهیزات جنگی وارد عرصه دفاع شدیم، فاصله پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ کمترین زمان و فاقد مشابهت نمونه تاریخی بود. با وجودی که به ظاهر با یک کشور می‌جنگیدیم اما، تنها جنگی بود که در دوران معاصر بیشترین تعداد کشورها (۵۵ کشور) علیه یک کشور وارد میدان شده‌ و در نهایت نه یک وجب از خاک خود را به دشمن واگذار کردیم، نه غرامتی پرداختیم و نه بعد دوران جنگ، شاهد نفوذ سیاسی و اقتصادی بیگانگان در کشور خود بودیم.
کی‌پور افزود: این در حالی است که در ۲۰۰ سال اخیر ایران در تمام جنگ‌هایی که حضور داشته، علاوه بر آنکه ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از خاک خود را واگذار و غرامت پرداخت، نفوذ بیگانگان را نیز پذیرفت.

فرماندار تربت‌حیدریه: پیشکسوتان دفاع‌مقدس پاسخگوی سوالات نسل امروز باشند

جانباز ۷۰ درصد و پیشکسوت دوران دفاع مقدس نیز از ایمان، امید و اراده و نیز وحدت به عنوان چهار مولفه مورد تاکید رهبر فرزانه اانقلاب یاد کرد و گفت: ایشان بر حفظ این مولفه‌ها تاکید خاص دارند.
سردار محمود باقرزاده افزود: لذا هر چند دوران جنگ تحمیلی تمام شده اما امروز از شما پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس انتظار تکرار تاریخ یعنی رعایت این چهار مولفه که در آن دوران عامل اصلی پیروزی بود، می‌رود.
وی در ادامه گفت: پیشکسوتان خوب می‌دانند از فردای پیروزی انقلاب اسلامی هر جا روحیه جهادی و بسیجی به‌کار گرفته شد، در پی آن موفقیت و سربلندی به همراه بود و لذا امروز شما همچون گذشته باید امید مردم ایران و به خصوص نسل نوجوان و جوان باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha