۶ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبر: 85241400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان ابرکوه رفع تصرف شد

یزد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی خلع ید و آزادسازی شد.

مهدی حاصلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخورد با پدیده زمین خواری با حکم دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی و پس از رسیدگی به ۹ فقره پرونده این اراضی ملی در مناطق مختلف شهرستان ابرکوه آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه رفع تصرف این اراضی در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از سازمان جنگل ها و مراتع کشور انجام شده است، اظهار کرد: در رابطه با تصرف اراضی و مراتع شهرستان در سال جاری ۱۷ فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شد که از این تعداد یک فقره مربوط به تخلف چرای غیر مجاز دام ( ۴۰۰ راس دام )، ۱۳فقره مربوط به تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۲۴ هزار مترمربع و سه فقره مربوط به بوته کنی به میزان ۳۸۰ کیلوگرم آویشن بوده است.

حاصلی از کشاورزان خواست، قبل از کاشت درخت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع برای مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی در این زمینه به اداره منابع طبیعی مراجعه کنند.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه به میزان ۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است که با توجه به شرایط اقلیمی،۲۴۳ هزار هکتار آن عرصه های بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار آن مرتع است .

مرکز شهرستان ۶۰ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha