۹۳میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

یاسوج - ایرنا-معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:یک سال گذشته تاکنون۹۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال طرح بازآفرینی شهری در این استان اجرا شده است.

سید عبدالصاحب عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح هایی چون آسفالت معابر بافت فرسوده یاسوج،احداث مدرسه مهریان،کتابخانه شهر سی سخت،کانال هدایت آب های سطحی منطقه بلهزار،جدول گذاری معابر شهرهای دوگنبدان و دهدشت هزینه شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز ۲۰۰میلیارد ریال برای بازآفرینی مناطق بافت فرسوده شهرهای مختلف استان تصویب شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اینک هم ۲۰ طرح بازآفرینی شهری در قالب کانال های هدایت آب، آسفالت معابر،جدول گذاری در بافت های فرسوده مناطق مختلف استان در دست اجراست.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طرح های بازآفرینی مناطق مختلف استان بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی با بیان اینکه اجرای طرح های بازآفرینی شهری نقش مهمی در زیباسازی سیمای شهری و رفاه حال ساکنان دارد تاکید کرد که شتاب بخشی به پروژه های بازآفرینی شهری از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

براساس آمار رسمی یک سوم از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سکونتگاه‌های غیررسمی( حاشیه نشینی) و بافت‌های فرسوده زندگی می کنند که افزون بر نازیبایی چهره شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد امکان تهدید جان ساکنان در هنگام بروز زلزله و سختی زندگی به دلیل نبود امکانات رفاهی شده و به علت همین پیامدها دولت برنامه های حمایتی ویژه ای برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده استان در نظر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha