تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری افزایش اشتغالزایی را به دنبال دارد

مشهد-ایرنا- رییس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی گفت: طی یک سال و نیم گذشته میزان اشتغال محقق شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس حدود هزار نفر بوده که بیش از ۹۵ درصد این افراد، بومی و ساکن شهرستان هستند و اکنون با تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری-صنعتی، شاهد افزایش قابل توجه اشتغالزایی در این منطقه نیز خواهیم بود.

سید مهدی سدیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران توسعه اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی همواره نگاه ویژه‌ای به مردم بومی منطقه سرخس داشته و دارد از همین رو به دنبال توسعه متوازن اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این منطقه در راستای اهداف آستان قدس رضوی هستیم.

وی ادامه داد: رونق تولید داخلی و رشد اقتصاد ملی با توجه به بازار ۲۰۰ میلیون نفری کشورهای مستقل مشترک المنافع(cis) و ظرفیت صادراتی آن، از جمله اهداف توسعه و تقویت این منطقه آزاد خواهد بود.

رییس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی گفت: با ابلاغ این قانون، اصلی‌ترین هدف آستان قدس رضوی که خدمت به مردم منطقه محروم سرخس و حمایت از ساکنان شهرها و روستاهای موقوفه این منطقه است، بیش از پیش محقق خواهد شد و این پشتوانه قانونی علاوه‌بر مزیت اقتصادی برای منطقه، مزیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز خواهد داشت.

سدیدی با اشاره به این‌که سرخس یکی از بزرگ‌ترین مناطق دارای موقوفات امام رضا(ع) است افزود: رعایت غبطه وقف (رعایت صرفه صلاح عین موقوفه) و موازین شرعی جزء اولویت‌های آستان قدس رضوی در مورد همه موقوفات است و خرسندیم که با حساسیت شورای نگهبان و همراهی مجلس، ماده‌ واحده این لایحه اصلاح و در آن تاکید شد که در این منطقه، در خصوص اموال موقوفه و اداره آن‌، رعایت موازین شرع و غبطه و مصلحت وقف لازم است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha