۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85241777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضتی برای رفع کمبودهای آتش نشانی دزفول آغاز شود

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم آغاز نهضتی برای رفع کمبودهای آتش نشانی این شهر گفت: تمام مجموعه‌های شهری باید برای کمک به آتش نشانی دزفول به میدان بیایند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مسعود بهرام پور روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت روز آتش نشان و گرامیداشت دومین سالگرد شهید آتش نشان حسین صفری در ایستگاه مرکزی آتش نشانی دزفول برگزار شد، افزود: آتش نشانی اگر در انجام وظایف خود موفق نباشد کل مجموعه مدیریتی شهر زیر سوال می‌رود به همین دلیل تجهیز آتش نشانی دزفول وظیفه همه مجموعه‌های شهری است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از وقوع حادثه باید به فکر علاج بود، ادامه داد: رفع نیازهای کنونی آتش نشانی دزفول باید پیش از وقوع حادثه چاره اندیشی شود.

نهضتی برای رفع کمبودهای آتش نشانی دزفول آغاز شود

پیگیری برای قرار گرفتن آتش نشان‌های دزفول جزو مشاغل سخت و زیان آور

شهردار دزفول نیز در این آیین گفت: تبدیل وضعیت آتش نشانان و رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهرداری و همچنین قرار گرفتن این مشاغل جزو مشاغل سخت و زیان آور به طور جدی دنبال می‌شود و امیدواریم تا ۲ ماه آینده این اتفاق بزرگ رقم بخورد.

محمد عتاب اهوازی افزود: آتش نشانی دزفول در حالی به کل شهرستان خدمت ارایه می‌کند که از فقر تجهیزات رنج می‌برد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آتش نشان حسین صفری افزود: نیروهای آتش نشانی نسبت به نوع قرارداد خود انتقاد جدی دارند ضمن اینکه آتش نشانان با مشکلات معیشتی و حقوق مواجه هستند.

شهرداری دزفول با ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد ریال کمبود تجهیزات مواجه است

شهردار دزفول با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته کمک‌های دولت به آتش نشانی‌های کشور بسیار کمرنگ بوده است، بیان کرد: به دلیل نابسامانی درآمدهای شهرداری طی یک دهه گذشته نسبت به رفع کمبودهای آتش نشانی دزفول اقدام جدی انجام نشده است.

وی ادامه داد: ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد ریال کمبود تجهیزات در سازمان‌های شهرداری دزفول از جمله آتش نشانی وجود دارد که برنامه‌ریزی برای رفع بسیاری از این کمبودها بر اساس اولویت‌بندی در حال انجام است.

عتاب اهوازی گفت: آتش نشانی بطور مستقیم با سلامت و جان مردم در ارتباط است و به همین دلیل تجهیز آتش نشانی دزفول در اولویت شهرداری قرار دارد.

آتش نشانی دزفول تا ۲ سال آینده متحول می‌شود

شهردار دزفول اظهارکرد: آتش نشانی دزفول برای رسیدن به شرایط استاندارد نیاز به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات، ایجاد ایستگاه‌های جدید و خرید ماشین‌های اطفای حریق دارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی دزفول نیاز به توجه جدی دارد، ادامه داد: بسیاری از تجهیزات آتش نشانی در داخل کشور تولید نمی‌شوند به همین دلیل با توجه به شرایط اقتصادی خرید امروز این تجهیزات بهتر از فردا است.

عتاب اهوازی گفت: شهرداری دزفول در حال تدوین لایحه‌ای برای تامین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات، ساخت سه ایستگاه جدید و استانداردسازی آتش نشانی دزفول است که درصورت تصویب شورای اسلامی شهر، آتش نشانی دچار تحول اساسی می‌شود.

وی ابراز امیداری کرد که با به ثمررسیدن اقدام‌های در دستور کار شهرداری دزفول، استانداردسازی و تحول در آتش نشانی دزفول تا ۲ سال آینده رقم بخورد.

نهضتی برای رفع کمبودهای آتش نشانی دزفول آغاز شود

نیاز باشد برای تجهیز آتش نشانی دزفول املاک شهرداری را می‌فروشیم

رییس شوارای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ضعف تجهیزات آتش نشانی دزفول گفت: آتش نشانان دزفول با وجود ضعف امکانات با از خود گذشتگی و به خطر انداختن جان خود، جان همشهریان را نجات می‌دهند.

سیدباقر موسوی فخر ادامه داد: هیچ امکاناتی برای آتش نشانی دزفول طی سال‌های گذشته خریداری نشده و این موجب شده است تا برخی خودروهای اطفای حریق این سازمان متعلق به ۴۰ سال پیش باشد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی دزفول از برخی تجهیزات اولیه نیز محروم است، افزود: شورای اسلامی شهر دزفول در دوره ششم توجه جدی به تجهیز آتش نشانی داشته ولی ضعف تجهیزات بیش از اعتبار تخصیصی به این سازمان است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: اگر لازم باشد مدیریت شهری دزفول حاضر به فروش املاک متعلق به شهرداری برای خرید، تجهیز و استانداردسازی آتش نشانی است.

وی ادامه داد: جان مردم و آتش نشانان دزفول برای مدیریت شهری، عزیز است و شورای اسلامی شهر دزفول هر حمایتی که لازم باشد از آتش نشانی دزفول انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، هفتم مهر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.

در این آیین با اهدای لوحی به همسر شهد آتش نشان حسین صفری از خانواده این شهید خدمت قدردانی شد.

هفتم مهرماه ۱۴۰۰ در حین برگزاری مانور امداد و نجات آتش نشانی دزفول به مناسبت روز آتش نشان، حسین صفری مامور آتش نشانی این شهر هنگام اجرای عملیات نجات غریق دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

همچنین در این آیین از محسن نادری شهروند فداکاری که در زمان وقوع حادثه آتش سوزی در یکی از مجتمع های مسکونی دزفول با به خطر انداختن جان خود، با سرعت به کمک شهروندان حادثه دیده رفته و موفق به نجات جان آنها شده است نیز تجلیل شد.

در این آیین همچنین محمدحسین اژدری، محمدحسین ارزیده و مصطفی همایون نسب آتش نشانان بازنشسته دزفول نیز تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha