۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85241820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ موقوفه در شهرستان ماهنشان وجود دارد

زنجان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود ۴۱ موقوفه در شهرستان ماهنشان با ۵۰۰ رقبه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در جلسه با امام جمعه انگوران با بیان اینکه در کل استان ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه وجود دارد، اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم اوقاف در حفظ موقوفات، سرمایه‌گذاری در آنهاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اوقاف آماده انجام سرمایه گذاری یا حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در موارد مورد نیاز و اقتصادی در شهرستان ماهنشان است، گفت: پیشنهاد احداث استخر و مرکز خدمات گردشگری و ایجاد ایستگاه سی ان جی در این شهرستان را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه تحلیل اکثر مردم و مسئولان در حوزه وقف چندان مطابق با واقعیت نیست، اضافه کرد: این امر نیاز به تبیین و تشریح دارد بعضی مواقع علیه اوقاف جوسازی می شود، در صورتی که اگر وقفی ایجاد شود در همان مکان طبق نیات وقف انجام می‌شود.

کرمی گفت: اگر امور خیر به صورت هبه و هدیه یا واگذاری انجام شود ممکن است در آینده مورد تغییر و تبدیل یا حتی تعدی واقع شود در حالیکه اگر در قالب وقف انجام و ثبت شود از همه این آفت‌ها مصون می‌ماند.

در ادامه نیز امام جمعه انگوران با بیان اینکه کارهای اجتماعی خیلی بزرگ را می‌توان از طریق وقف انجام داد و خیلی مشکلات و گیرهای اجتماعی را نیز حل کرد، اضافه کرد: در منطقه ماهنشان و انگوران رغبت برای وقف، نیاز به تقویت دارد.

حجت‌الاسلام علی حکیمی‌فر گفت: البته خوشبختانه امسال یک وقف جدید برای حوزه علمیه در این منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف شهرستان ماهنشان تنها یک نیرو دارد که باید با افزایش نیروی دلسوز به آن کمک شود، افزود: در ماهنشان و انگوران چندان اجرای نیت ها مشاهده نمی شود یا اوقاف نتوانسته اجرای نیات را به خوبی منعکس کند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه شرعا باید نیت در محلی که وقف صورت گرفته انجام شود، اضافه کرد: ما نیز همین درخواست را داریم که اجرای نیات موقوفات این شهرستان در خود ماهنشان انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر وقف مناسبی انجام شود از دل آن می توان اجرای نیات را در همه زمینه ها مثل مساعدت به نیازمندان و اطعام و اکرام و سایر موارد خیر انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha