حماسه دفاع مقدس مهمترین واقعه نظامی و دفاعی تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران بود

چابهار- ایرنا- فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین واقعه نظامی و دفاعی تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران حماسه دفاع مقدس بود چون یک وجب خاک خود را به دشمن ندادیم در حالیکه قاجار با جنگ و تقابل قفقاز را به شوروی تقدیم کرد هرات را به انگلیس تحویل داد، پیش از انقلاب هم بخش‌ها و تکه‌هایی از سیستان و مَکُران  بدون جنگ تحویل شد.

سلیم کدخدا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در جنگ تحمیلی و توطئه جهانی هویت و عقیده و تمامیت سرزمینی ما آماج هجمه و حمله وحشیانه و دفعی قرار گرفت،کمر تخاصم بسته شده بود تا پایه‌های نوبنیان انقلاب دینی و مردمی را برکنند.

وی بیان کرد: ترکیب فراگیر از قدرت‌های درون بلوک شرق و غرب" آمریکا ،شوروی، اروپا،تمام کشورهای عرب و بخشی از ممالک غیر عرب منطقه در یک طرف و رزمندگان ایران نوپای اسلامی به تنهایی در سمت دیگر در نهایت سکوی توفیق به لطف الهی نصیب ایران شد.

فرماندار راسک ادامه داد:🪷بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسم اجتماع جوانان انقلابی و نقش آفرین گام دوم انقلاب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هفته یادبود و سالگرد حماسه عظیم دفاع مقدس، هفته وحدت و سالروز میلاد خجسته شاهکار خلقت، گل سرسبد جامعه بشریت را تبریک و شادباش می گویم و به مقام شامخ شهدای راه عزت انسانی، شرافت دینی، غیرت ملی، هویت اعتقادی و حفظ تمامیت ارضی ادای احترام می کنیم، اظهار کرد: برهه هشت ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین و برجسته ترین مقاطع تاریخ و تقویم پربار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

کدخدا افزود: زرین‌ترین برگ دفتر پرمایه بعد از پیروزی انقلاب مردمی دینی و تاریخی ملت ایران محسوب می‌شود، بزرگی و عظمت این دستاورد و افتخار در کتیبه تاریخ ایران و جهان ماندگار خواهد ماند.

گسترش مرزهای معرفتی معنوی و فکری نظام دینی ما در سطح منطقه و جهان

وی ادامه داد: در عین محرومیت مظلومیت و محدودیت اما در اوج ایمان و اراده عمومی، اعتماد ایمانی و توکل دینی، وفاق و همبستگی ملی در سایه سنگین این جنگ ناجوانمردانه و نابرابر چند برابر شد. بهترین، توانمندترین و خالص‌ترین و شایسته‌ترین انسان‌های این سرزمین در پس این مقاومت مقدس کشف و آشکار شدند.

فرماندار راسک گفت: دومین و مهمترین ایستگاه پمپاژ اعتماد به نفس و خودباوری در دل جبهه های مقاومت در افکار و قلوب مردم ایران ایجاد شد و از درون سختی‌ها و مرارت‌های جنگ تحمیلی استعدادها و ظرفیت‌های انسانی، علمی، فنی و مهندسی بویژه در ابعاد نظامی لجستیکی و دفاعی در بهترین کیفیت ظهور و بروز یافتند.

وی با اشاره به اینکه مرزهای معرفتی معنوی و فکری نظام دینی ما در سطح منطقه و جهان گسترش یافت، تصریح کرد: به سبب و برکت این مقاومت غیرتمندانه و مومنانه امروز داشته‌ها دانسته‌ها و خواسته‌های اصیل انقلاب به سراسر دنیا معرفی و عرضه شده است.

کدخدا بیان کرد: با رجوع به اوضاع و احوالات منحصر به فرد دوره دفاع مقدس در می یابیم مساجد، مدارس هیات‌ها، دانشگاه‌ها، بازارها و خانه‌ها جبهه پشت خط مقدم ما بود. شهیدان دانش آموز و فرهنگی دانشجو، جوانان، بانوان، روحانی، اقلیت‌های مذهبی، دینی از شهدای جنگ تحمیلی بودند.

وی ادامه داد: دشمن وحدت و امنیت ملی ما را هدف قرار هدف گرفته چرا که این ۲ مولفه فضیلت مزیت و عصاره های ناب انقلاب و نظام ما هستند.

فرماندار راسک دانش آموزان را به تفکر، تامل و مطالعه و تحقیق در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب و نظام دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha