رئیس بنیاد شهید: شهدا الگو و افتخار واقعی هستند

کاشان - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا افراد قابل افتخار و الگوی واقعی جامعه و کسانی هستند که به شکل گمنام در بین مردم زندگی می کردند و در دوران زندگی هم حیات فداکارانه داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در یادواره شهدای شهر سفیدشهر آران و بیدگل افزود: در دنیای امروزی که بازار سلبریتی و صنعت شهرت گرم است، بعضی افراد با استفاده از این صنعت، پیش چشم ما بزرگ جلوه داده شده اند.

وی گفت: هرچند ممکن است آن افراد قابلیت هایی در حوزه های هنر، ورزش و اقتصاد داشته باشند، تبلیغ پیرامون این افراد و نشان دادن تجملات بی حد و حصر زندگی آنها ممکن است نگاه افرادی را جذب کند اما این افراد نمونه واقعی قابل افتخار نیستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: هر نقطه از کشور ما از یک شهید والامقام عزت گرفته و امام خمینی (ره) فرمودند که مردم باید بدانند به چه کسی افتخار کنند.

وی گفت: عموم مردم بعد از سال های متمادی به یاد شهدا هستند و همیشه آنها را قهرمانان خود می دانند، شهدا همواره مستحق یاد و پاسداشت هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: خداوند به شهدا عظمت داده چون آنها حجت بر ما و نمونه ای از زندگی ما هستند و انتظار شهیدان از ما زندگی خداپسندانه و دوری از مادیات و خواهش های دنیایی است.

وی افزود: در وصف یاران امام عصر (عج) آمده که آنها در زمین گمنام و در آسمان مشهور هستند و بیشتر شهیدان ما در دوران حیات خود در بین مردم ناشناس بودند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حضرت علی(ع) رستگاری خود را در شهادت می‌دید، ما نمی توانیم رمز و راز شهادت را تعریف کنیم و شاید شهدا باید این موضوع را تبیین کنند چون مرگ همراه با شهادت انسان را جاودانه می کند.

وی گفت: باید تلاش کنیم شبیه شهدا زندگی کنیم و اگر این اراده را داشته باشیم شهدا به یاری ما می آیند و در دنیا قدرت دارند.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید از شهدا ابدیت تمنا کنیم چون آنها ابدی بوده و برای ما هم جاودانگی می خواهند، امیدواریم خدا به ما این ظرفیت را عطا کند که شبیه شهدا زندگی کنیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چون یاد شهدا شهیدپروری ایجاد می کند.

شهر سفیدشهر با ۶ هزار نفر جمعیت ۳۰ شهید داشته و در فاصله ۲۱ کیلومتری شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha