مطالبه گری مسوولان سیاسی از درمان به بهداشت سوق یابد

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان با بیان اینکه با رعایت بهداشت می توان از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مقامات سیاسی باید مطالبات‌شان از حوزه درمان را به حوزه بهداشت سوق دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی مجذوبی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط افزود: بهداشت محیط موثرترین راه در تامین سلامت مردم به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی به ویژه معاونت بهداشتی بیش از پاسخگویی باید مطالبه گر باشد.

وی اضافه کرد: آمادگی به خدمت در حوزه بهداشت ناشی آموزش مناسب است و در این راستا باید نسبت به نیرو سازی، جانشین پروری و تربیت نیروی انسانی ماهر و مطلوب و شایسته اقدام بکند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: علاوه بر آموزش، باید نسبت به به روز کردن علم حتی در حوزه فناوری تلاش کرد چرا که نمی توان مثل ۳۰ سال پیش در حوزه تحقیقات و فناوری عمل کرد بلکه باید به روز شد.

این مسوول افزود: یکی دیگر از مولفه های مورد نیاز بهداشت محیط تعامل بین بخشی با سایر ادارات و دستگاه ها از جمله محیط زیست، آب منطقه ای، جهادکشاورزی و آب و فاضلاب است.

وی اضافه کرد: برای آمادگی موثر نیازمند حضور فعال و اثر بخش در میدان و محل های مورد نیاز است که در این رابطه می توان حضور میدانی، جهادی و انقلابی دانشگاه علوم پزشکی در کنترل کیفیت آب به ویژه در سال گذشته را مثال زد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بسیاری از فعالیت های این مجموعه برای جامعه مشهود نیست برای رفع این مشکل باید همه کارها پیوست رسانه ای داشته باشد.

مجذوبی اظهار داشت: آمار بازدیدهای بهداشت محیط از اماکن خوب است اما در زمینه کُلر سنجی نیازمند تقویت فعالیت ها هستیم.

وی بیان کرد: طبق پدیده «ال نینو» ، امسال بارش زیاد باران پیش بینی شده است که افزایش بارندگی با وجود برکت، مشکلاتی هم در حوزه بهداشت محیط به همراه دارد.

مجذوبی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات مخلوط شدن آب با فاضلاب و افزایش بیماری ها است که باید از حالا فکری برای رفع این مشکل شود چرا که احتمال خطر وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارم مهر ماه هر سال مصادف ۲۶ سپتامبر توسط فدراسیون بین المللی بهداشت محیط به عنوان روز جهانی بهداشت محیط معرفی شده است و این فدراسیون هر سال شعاری به مناسبت این روز تعیین می کند که شعار امسال «آمادگی برای سلامت مردم، هر روز و همیشه" است.

در این آیین از ۲۵ نفر از فعالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha