۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85243643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی خواستار عزل دادستان کل این رژیم شد

تهران-ایرنا- تنش‌ها بین سران رژیم صهیونیستی درباره لایحه تغییرات قضائی ادامه دارد و وزیر دادگستری خواستار عزل فوری دادستان کل این رژیم شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که اگر به وی اختیار داده شود، فورا «گالی بهاراو میارا» دادستان کل این رژیم را عزل خواهد کرد.

وی، بهاراو میارا را بازمانده کابینه قبلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: کابینه، مواضع دادستان کل را قبول ندارد و در حقیقت اکنون، اسرائیل دادستان کل ندارد.

این مقام کابینه نتانیاهو، تلاش دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای رد قانون «لغو برهان معقولیت» به عنوان بخشی از لایحه تغییرات قضائی را غیرقابل قبول اعلام کرد.

وی افزود: دیوان عالی حق تغییر قوانین پایه را ندارد و تنها کنست (پارلمان) است که حق تصویب قوانین را دارد و دیوان فقط حق تفسیر قوانین را دارد.

به گزارش ایرنا، پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا به دادستان کل این رژیم حمله و عملکرد او را به باد انتقاد گرفت و گفت: میاراو خون اعضای ائتلاف حاکم را مباح می داند.

تنش بین سران رژیم صهیونیستی درباره تصویب لایحه تغییرات قضائی در حالی ادامه دارد که هزاران صهیونیست برای برگزاری تظاهرات سراسری در سرزمین های اشغالی در شامگاه شنبه اعلام آمادگی کرده اند.

نتانیاهو تاکنون با حمایت نمایندگان حامی خود در کنست، یکی از بندهای لایحه تغییرات قضائی را در قالب قانون "لغو برهان معقولیت" به تصویب رسانده که بر شدت اختلافات بین صهیونیست های موافق و مخالف آن افزوده است.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی ماه گذشته برای رسیدگی به شکایت‌ها علیه قانون تازه تصویب شده «لغو برهان معقولیت» به عنوان یکی از بندهای لایحه تغییرات قضایی تشکیل جلسه داد ولی هنوز در این باره رای صادر نکرده است. کابینه حاکم اعلام کرده که از رای دیوان عالی برای رد قانون مصوب کنست، تبعیت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha