هفته وحدت، تجلی اتحاد مذاهب در ایران اسلامی

اراک - ایرنا - هفته وحدت، پیام‌آور صلح، همدلی، دوستی پیروان راستین مکتب انسان‌ساز اسلام ناب محمدی (ص) و تجلی اتحاد مذاهب در ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است؛ هفته‌ای که با تدبیر ویژه‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی به یکی از اثرگذارترین ایام در ایجاد وحدت و دوستی هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان و به خصوص ایران تبدیل شده است.

اختلاف بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم (ص)، بهانه‌ای شد که حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فاصله بین این دو تاریخ را به عنوان "هفته وحدت" اعلام کنند.

کارشناسان فرهنگی استان مرکزی معتقدند، هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان است و باید از این فرصت ارزشمند برای تقویت مبانی وحدت اسلامی استفاده کرد و بهانه‌ای به دشمنان برای نفوذ در میان صفوف متحد نداد.

این صاحبنظران معتقدند: نام‌گذاری هفته وحدت در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب که از این اختلاف به دنبال دست‌یابی به اهداف شوم خود بودند، را خنثی کرد.

هفته وحدت، تجلی اتحاد مذاهب در ایران اسلامی

وحدت مهمترین راهبرد استراتژیک برای مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت مهمترین راهبرد استراتژیک برای مسلمانان است و جهان اسلام باید بیش از پیش در حفظ و ارتقای وحدت بکوشد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: مسلمانان برای دفاع از کیان امت اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه اسرائیل جنایتکار نباید از مسئله وحدت غافل شوند.

وی ادامه داد: این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. زیرا امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق ، تمام نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه‌ ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان جهان و بهره‌برداری از این اختلاف نظرهای فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهد کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مسلمانان باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی بیش از پیش فراهم می‌آید. ‌

پیامبر گرامی اسلام کانون وحدت مسلمانان است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز گفت: پیامبر گرامی اسلام و خاندان پاکش کانون و محور اصلی حفظ و تقویت وحدت مسلمانان جهان هستند و هر مسلمانی که خود را پیرو راستین پیامبر و اهل بیتش می داند باید نسبت به وحدت مسلمانان توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام «هادی میرزایی» افزود: سربلندی و عزت مسلمانان موجب شکست دشمنان و جلوگیری از تفرقه افکنی در اردوگاه اسلام می‌شود، بنابراین وحدت باید بیشتر مورد توجه اندیشمندان، دولت‌ها و ملت‌های کشورهای مسلمان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هفته وحدت فرصت خوبی برای بسط و گسترش زمینه های تفاهم و تعامل هر چه بیشتر میان علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: وحدت مساله‌ای است که از صدر اسلام تاکنون بر آن تاکید فراوان شده و بزرگان دین آن را لازمه موفقیت مسلمانان و غلبه بر فتنه های دشمنان دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: تنها دشمنان دین، نظام و کشور از تفرقه و اختلاف سود می‌برند و اگر اتحاد و وحدت قوی در بین مسلمانان جهان به معنای واقعی محقق شود دشمنان به نسل کشی در کشورهای اسلامی نمی‌پرداختند.

هفته وحدت، تجلی اتحاد مذاهب در ایران اسلامی

هفته وحدت ابتکار امام راحل برای خنثی‌کردن توطئه‌های استکبار است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز گفت: نامگذاری هفته وحدت ابتکار ماندگار امام راحل در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنانی است که از اختلافات شیعه و سنی به نفع خود سواستفاده می‌کردند.

حجت الاسلام «سیداحمد میرمهدی» افزود: اختلاف سلایق، دیدگاه‌ها و نظریات در میان تمام مردم دنیا وجود دارد و مردم اکثر نقاط دنیا با همین اختلاف نظرها در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بنابراین مسلمانان نیز که مقابل یک قبله عبادت می‌کنند، از یک کتاب مقدس الگو می‌گیرند و پیرو راستین یک پیام‌آور الهی هستند نیز می‌توانند با احترام به ویژگی‌های یکدیگر با انسجام و یکپارچگی اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را حفظ کنند.

وی بیان کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی هدف اصلی دشمنان علیه جهان اسلام است تا با ایجاد شکاف در صف مسلمانان به نیات شوم خود دست یابد، بنابراین مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام به‌خصوص استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند و با زمان شناسی و بصیرت اسلامی، اجازه تفرقه افکنی به آنان را ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha