هرکیلو هیزم قاچاق یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال جریمه دارد

گچساران -ایرنا -رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه در بر دارد .

محراب عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف هفته جاری نیز تعداد پنج نفر متخلف قطع درختان بلوط از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.

او تصریح کرد: متخلفان اقدام به قطع درختان جنگلی از گونه بلوط کرده بودند که با اقدام به موقع نیروهای منابع طبیعی و کلانتری مرکزی و پاسگاه آبدهگاه این شهرستان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: از متخلفان ۲ دستگاه اره برقی کشف و چهار دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه وانت نیسان نیز توقیف شد.

عبدی با بیان اینکه این متخلفان در حوزه خامی ، خان احمد و پیچاب شناسایی شدند ،گفت: این افراد قصد داشتند محموله قاچاق محصولات جنگلی را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به استان های همجوار منتقل کنند.

عبدی ابراز کرد: بیش از یکهزار کیلوگرم چوب بلوط قاچاق و زغال از این متخلفان کشف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: برای این افراد پرونده تخلف تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.

وی گفت: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان حمل و توزیع هرگونه محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی را کنترل می کنند و در صورتی که فاقد مجوز لازم باشند طبق قانون قاچاق محسوب شده و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

عبدی از تلاش و همکاری دادستان و نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه های ملی و طبیعی این شهرستان قدردانی کرد.

شهرستان باشت ، ۱۰۶ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد . از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha