عضو شورای شهر اصفهان: حضور اتباع بیگانه غیرقانونی ساماندهی شود

اصفهان_ایرنا_عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور اتباع بیگانه غیرقانونی در شهر اصفهان دارای تبعات زیادی است و مسوولان امر باید فکری برای ساماندهی اینگونه افراد بکنند.

به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: از وزارت کشور و اداره امور اتباع خارجی درخواست می‌کنیم تا نسبت به حضور اتباع خارجی و مشکلات ایجاد شده برای مردم و مدیری شهری، فکری عاجل کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد مسوولان نسبت به حضور اتباع غیرقانونی بی‌تفاوت شده‌اند و حضور آنان مدیریت نمی‌شود، لذا باید ساماندهی حضور اتباع خارجی غیرقانونی در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هشدار داد: حضور اتباع کشورهای همسایه برای شهر اصفهان تبعات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اشتغال جبران ناپذیری دارد.

فلاح افزود باید برای حضور این افراد بعنوان شهروند و استفاده آنها از خدمات و امکانات بهداشتی، سوخت و سایر عرصه‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: باید در کمال احترام اتباع غیرقانونی از کشور خارج شوند و مسوولان نیز با توجه به ظرفیت استان‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیر ناشی از این مساله، در این زمینه تصمیم‌گیری عاجل کنند.

عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: از هم‌اکنون باید به فکر تامین انرژی صنایع بود زیرا تا ۲ سال پیش مشعل‌های مازوت سوز صنایع در اصفهان خاموش بود اما در این ۲ سال پُلمب‌ها شکسته شده است و سوخت مازوت استفاده می‌شود.

سید امیر سامع افزود: نمایندگان شورای اسلامی شهر اجازه استفاده از سوخت مازوت به نیروگاه‌ها را نمی‌دهند و مدیران متولی انرژی در اصفهان باید از هم اکنون به فکر تامین انرژی برای مصرف در نیروگاه‌ها باشند و مدیریت مصرف انرژی در اصفهان نیز مردم را به صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی تشویق کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اکنون فرصت برای برنامه‌ریزی، تجهیز، هماهنگی صنایع و پیشگیری از افزایش مصرف بی‌رویه انرژی هست و امسال باید با مدیریت بیشتر جلوی تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت مازوت را گرفت.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست به راه‌اندازی و مراحل اداری هیات اُمنای بازار بزرگ اصفهان اشاره کرد و افزود: نخستین جلسه هیات امنای بازار اصفهان فردا برگزار خواهد شد و اعضای هیات مدیره آن در آبان سالجاری مشخص می‌شوند.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: بسیاری از مشکلات بازار بزرگ اصفهان توسط هیات امناء قابل حل است و بازاریان می‌توانند در جهت توانمندسازی و توسعه بازار و مدیریت شهری و اقتصاد شهر، نقش مهمی داشته باشند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: در پی سفر ریاست جمهوری به اصفهان وزیر نیرو از فرصت خط انتقال آب از عُمان به اصفهان به نفع این وزراتخانه استفاده کرد و اینگونه به مخاطب القاء شد که "مشکل آب اصفهان حل شده است" در صورتی که مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی این شهر همچنان به قوت خود باقی است.

مجید نادرالاصلی افزود: مشکل آب اصفهان باید از سراب تا پایاب حل شود و مدیریت استان باید پیگیر موضوع باشد و ما از هر منبعی آب برای اصفهان تخصیص یابد، استقبال می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌های توسعه‌ صنعت سبب مهاجرت می شود و مهاجرت نیز موجب استفاده از مواهب اصفهان برای دیگران است و مدیریت استان باید برای برداشت آب صنایع و بازگشت آب زاینده‌رود از استان‌های مجاور شرقی اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری ، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر نیز گفت: با توجه به هزینه چند میلیاردی برای ساخت سالن اجلاس اصفهان پیشنهاد می‌شود این مجموعه صرفا برای برگزاری برنامه‌های ملی و بین‌المللی اختصاص پیدا نکند و با تکمیل سایر فازهای آن برای دیگر برنامه‌ها نیز استفاده شود.

رسول میرباقری تصریح کرد: مدیریت منطقه ویژه بافت فرسوده اصفهان بدون متولی رها شده است در صورتی که باید هرگونه تصمیم گیری در باره بافت تاریخی از ابتدا تا حصول نتیجه توسط مدیریت شهری دنبال شود در حالی که اکنون متولی و مدیر ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد، ادامه داد: همچنین موضوع مجمع شهرهای تاریخی ایران مغفول مانده است که انتظار داریم شهردار نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد و یک متولی برای بافت فرسوده اصفهان مشخص کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و اتباع ۲۴ کشور در این استان اقامت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha