شناسایی هزار و ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح "شهید محمودوند" هزار و ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شدند و تاکنون ۲۴۰ نفر به کلاس درس بازگشتند.

مهدی حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال از مهر سال گذشته اجرا شد که تا سه سال باید تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تعیین تکلیف شود و ۲۵۰ نیرو در این طرح مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال استان در ارایه اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل همکاری داشت و نیروهای فعال در طرح شهید محمودوند دنبال چیستی و چرایی نبود دانش آموزان هستند لذا دلایل بازمانده از تحصیل باید ذکر شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دلایل متفاوتی شناسایی و همه آنها در سامانه شهید محمودوند ثبت شده است گفت: یکی از دلایل بارز، معلولیت در استان است که با همکاری بهزیستی شناسایی لازم انجام شد تا افراد آموزش پذیر به مدارس هدایت شوند.

وی افزود: مهاجرت، بیماری‌های خاص، بیکاری و فقر خانواده‌ها، تحصیل در مدارس دینی، کوچ نشینی عشایر، دوری از مدرسه، کودکان طلاق یا اعتیاد و ممانعت والدین از دیگر دلایلی بوده که این کودکان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل شدند.

حسنی درباره بازگشت کودکان معلول به مدارس گفت: معلولان آموزش پذیر از تحصیل بازمانده ۲ گروه هستند که یک گروه در طرح فراگیر مدارس عادی می‌توانند تحصیل کنند و گروه دیگر که وضعیت خاص دارند باید با سرویس به مدارس مرکز شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی در بودجه دیده شود و با همکاری شهرداری‌ها این امکان فراهم می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح شهید محمودوند تا جذب کامل کودکان بازمانده از تحصیل ادامه دارد و نیروهای آموزش و پرورش با صبوری پیگیر این کار هستند لذا در مناطقی که والدین مقاومت داشتند از طریق ریش سفیدان محل و معتمدان تلاش شده که کودک جذب مدرسه شود.

وی با اشاره به حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند ادامه داد: امسال بیش از هزار بسته نوشت افزار در سراسر استان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده و اگر والدین دانش آموزی بیکار باشند می‌توانیم برایش ایجاد شغل کنیم پس هیچ بهانه‌ای در این خصوص پذیرفته نیست.

حسنی گفت: اگر شهروندان کودک بازمانده از تحصیلی را سراغ داشتند به آموزش و پرورش محل اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی استان تحصیل می‌کنند افزود: برخی افراد ممکن است آموزش پذیر نباشند، فوت کرده باشند یا به خارج از کشور مهاجرت کردند که امکان بازگشت آنان به مدرسه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha