۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85244789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنبش جهاد اسلامی: مسلمانان در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی سکوت نکنند

تهران-ایرنا- عضو جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تعرض‌ مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکید کرد که ملت‌های عربی و اسلامی اکنون باید در مقابل اقدامات دشمن صهیونیستی ایستادگی کنند و در برابر هتک حرمت به این مکان مقدس سکوت نکنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با رادیو صوت القدس تاکید کرد که این جنبش با جشن گرفتن سالروز تاسیس‌اش، بر مساله وحدت میدان‌ها تاکید کرد.

وی گفت که جنبش جهاد اسلامی امروز به یک وزنه سنگین در معادله تقابل با دشمن تبدیل شده و این امر از طریق مواجهه با دشمن در سه نبرد و اتحاد و یکپارچگی در سطح نظامی نمایان شد.

عطایا افزود: جنبش جهاد اسلامی دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کرد و اقداماتی که امروز در کرانه‌باختری انجام می‌دهد، نشان‌دهنده قدرت این جنبش است.

وی اضافه کرد:زمانی که دولت آمریکا برای تکمیل راه قطار سازش با ملت‌های عربی تلاش می‌کند، دشمن صهیونیستی تعرضات خود به مسجدالاقصی را متوقف نکرده است.

عضو جهاد اسلامی ادامه داد: اتفاقاتی که امروز در حال وقوع است، در سایه هجمه وحشیانه علیه ملت فلسطین و در راستای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و از بین رفتن هویت اسلامی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با یورش به مسجدالاقصی این پیام را به گوش تمام مسلمانان جهان می‌رساند که اگر دست بسته بمانند و کاری انجام ندهند، رژیم صهیونیستی اقدامات خود را تحمیل خواهد کرد.

عطایا خاطرنشان کرد که ما امروز نیاز مبرمی به بازنگری در مساله سکوت در برابر تعرض به مسجدالاقصی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملت‌های عربی و اسلامی باید اکنون در برابر دشمن صهیونیستی بایستند، در غیر این صورت دشمن به تعرض‌های خود ادامه خواهد داد.

در ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیست طی چند روز گذشته به بهانه اعیاد یهودی، بامداد امروز بار دیگر این افراد با ورود غیرقانونی به این مکان مقدس، اقدامات تحریک‌آمیز در آن انجام دادند.

صهیونیستها در دومین روز از اعیاد یهود موسوم به «عیدالعرش» به مسجدالاقصی یورش بردند و در دروازه السلسله یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی رقص و آداب و رسوم تلمودی و اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

روز گذشته نیز صهیونیستها به بهانه انجام مراسم و آداب تلمودی و تحت حمایت‌های شدید نیروهای امنیتی به منطقه «سوق القطانین» نزدیک مسجدالاقصی یورش بردند.

شهرک نشینان اشغالگر در ورودی های مسجدالاقصی اقدام به رقص و پایکوبی و آوازخوانی کردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجدالاقصی در ایام اعیاد سه گانه که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

شهرک نشینان صهیونیست تقریبا هر روز به سرکردگی و تحریک مقامات تندروی تل‌آویو به مسجدالاقصی یورش می برند و تلاش دارند که وضعیت این مکان مقدس را تغییر دهند.

صهیونیستها به هر شیوه ای به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به منظور اجرای طرح های شوم خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha