۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85244877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروازهای مسیر رشت - بندرعباس و کیش دوباره برقرار شد

رشت - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌ گیلان از افزایش مسیرها و برقراری مجدد پروازهای بندرعباس و کیش از فرودگاه رشت خبر داد و افزود: این پروازها پس از ۲ هفته که به دلیل محدودیت‌های عملیاتی برخی از مسیرهای پروازی لغو شده بود با همکاری شرکت‌های هواپیمایی سپهران و کیش ایر از سر گرفته شد.

سید محسن میرحسینی روز یک شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از آنکه تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل محدودیت‌های عملیاتی برخی از مسیرهای پروازی خود را لغو کردند اما هم اینک پرواز شرکت‌های هواپیمایی سپهران (با ظرفیت ۱۵۰ مسافر) و کیش ایر (با ظرفیت ۱۵۰ مسافر) در مسیرهای رشت - بندرعباس و بالعکس و نیز رشت - کیش و بالعکس از سرگرفته شده است.

وی گفت: شرکت هواپیمایی سپهران در روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر بندرعباس و شرکت هواپیمایی کیش‌ایر روزهای سه‌شنبه و جمعه در مسیر کیش پرواز خواهند داشت.

در حال حاضر از فرودگاه سردار جنگل رشت در مسیرهای تهران، مشهد، عسلویه، بندرعباس، اهواز، کیش، شیراز و نجف اشرف پرواز برقرار بوده و با برخی از شرکتهای هواپیمایی برای برقراری پروازهای بیشتر در مسیر مشهد مقدس، تهران و نجف اشرف رایزنی هایی نیز صورت گرفته است.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha