۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85245146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سازمان ملل: خروج ارمنی‌ها از قره باغ  چالشی بزرگ است

تهران- ایرنا- همزمان با ورود یک تیم از سازمان ملل به قره باغ برای نظارت بر اوضاع خروج ارمنی‌ها از این منطقه، یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که خروج ارمنی‌ها از این منطقه واقعا چالش بزرگی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، هانس هنری کلوگ مدیر منطقه اروپای سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سامانه‌های اضطراری خود را فعال کرده‌ایم و کارشناسان در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت روان، مدیریت سوختگی، سرویس‌های سلامت ضروری را پس از ارزیابی کامل نیازها به سراسر کشور (ارمنستان) اعزام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: چالش‌ها واقعا عظیم هستند و ما آنجا هستیم تا هر چه می‌توانیم انجام دهیم.

خروج خانواده‌های ارمنی از منطقه قره باغ طی یک هفته گذشته همراه با انفجار یک انبار سوخت در این منطقه بود که منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ نفر شد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گزارش دادند که یک تیم از سازمان ملل وارد منطقه قره باغ شده است. این درحالی است که روند خروج گسترده ۱۲۰ هزار ارمنی از منطقه قره باغ رو به اتمام است.

ماموریت این تیم که توسط یک مقام ارشد کمک‌رسانی سازمان ملل رهبری می‌شود، اولین دسترسی این نهاد بین‌المللی به منطقه قره باغ در حدود ۳۰ سال گذشته است.

ارمنستان از دادگاه جهانی خواسته است که به جمهوری آذربایجان دستور دهد تا تمامی نیروهای خود را از مراکز غیرنظامی در قره باغ کوهستانی خارج کند و به سازمان ملل اجازه دسترسی به منطقه را دهد.

دیوان بین المللی دادگستری در ماه فوریه به جمهوری آذربایجان دستور داد که حرکت آزادانه را از طریق گذرگاه لاچین منتهی به قره باغ تضمین کند.

خبرگزاری ریا روسیه اواخر روز یکشنبه به نقل از دولت ایروان گزارش داد که روند انتقال افرادی که مایل به نقل مکان از قره باغ به ارمنستان هستند در حال پایان است.

اوایل روز یکشنبه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی در کمتر از یک هفته از قره باغ کوهستانی به ارمنستان رفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha