دهمین نشست بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس آغاز شد

تهران - ایرنا - دهمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه(۱۰ مهرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی اعلام کرد که ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

در ۹ جلسه قبلی، ۱۹ ماده از لایحه ۱۱۷ ماده‌ای (و ۱۲۱ ماده الحاقی) لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با تشکیل هیأت عالی نظارت بر منابع نفتی به دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

علاوه بر این درخواست دولت برای بررسی دو ساله بودجه های سنواتی را مراعا گذاشته و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع دادند.

همچنین مقرر شد هرگونه تبلیغات خرید و فروش غیرقانونی ارز در فضای رسانه‌ای و مجازی و خرید و فروش ارز خارج از مقررات و ضوابط اعلامی بانک مرکزی را ممنوع شود.

طبق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه برای ثبات نرخ ارز، دستگاه‌های اجرائی، بانکها، صرافی‌ها و صادرکنندگان مکلف شدند اطلاعات مربوط به دارایی‌های ارزی خود را در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha