سئول: دور باطل تهدیدات کره شمالی دیگر کارساز نیست

تهران - ایرنا - وزیر اتحاد کره جنوبی امروز دوشنبه به کره شمالی هشدار داد که دور باطل دریافت کمک و شکستن پیمان از سوی این کشور دیگر راه گشا نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم یونگ هو وزیر اتحاد کره جنوبی در کنفرانسی به میزبانی شعبه شورای اتحاد صلح آمیز در برلین پایتخت آلمان این موضوع را مطرح و بر تهدیدات هسته ای ۳۰ ساله کره شمالی تاکید کرد.

کیم یونگ هو اظهار کرد: هر زمانی که کره شمالی با تحریکات بسیاری ما را تهدید کرده، گفت و گو هایی صورت گرفته است و کشورهایی در این گفت و گو ها شرکت کرده و به کره شمالی کمک رسانی کرده اند اما پیونگ یانگ همواره پیمان شکنی کرده و به ما پشت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی به طور واضح گفته است که طبق قانون به تهدیدات کره شمالی پاسخ خواهد داد، افزود این رفتار اشتباه دیگر اثربخش نیست.

کیم یونگ هو هم اکنون در سفری هفت روزه به بریتانیا و آلمان به سر می برد. وی قرار است روز سه شنبه به هامبورگ برود تا در مراسمی به مناسبت اتحاد دوباره آلمان در سال ۱۹۹۰ شرکت و با مقامات این کشور دیدار کند تا برای هدف سیاسی سئول یعنی تشکیل شبه جزیره متحد کره درخواست حمایت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha