سفر رسمی اولین وزیر کابینه کنونی «اسراییل» به واشنگتن/ نتانیاهو همچنان دعوت نشد

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به عنوان اولین وزیر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از عرب ۴۸، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌زودی به واشنگتن سفر خواهد کرد و با «لویدآستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این سفر درحالی انجام می‌شود که گالانت گفته بود در چارچوب تماس‌ها برای برقراری روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان، ارتش این رژیم و سازمان جاسوسی اسراییل (موساد)، مساله هسته‌ای شدن عربستان را بررسی می‌کنند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوت وزیر دفاع آمریکا را پذیرفته و طی ماه اکتبر، سفری رسمی به واشنگتن خواهد داشت.

وی گفت که در دیدار با آستین درخصوص روابط امنیتی دو طرف و چالش ‌های امنیتی و همچنین فرصت‌های سیاسی بوجود آمده در خاورمیانه، رایزنی خواهد کرد.

اعلام سفر قریب‌الوقوع گالانت به آمریکا بعد از نشست حساس امنیتی وی با نتانیاهو و «هرتسی هالوی»رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین افسران دیگر ارتش انجام شد.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که نتانیاهو به وزرای کابینه‌اش دستور داده تا زمانی که خود به واشنگتن دعوت نشده و نرفته است، حق انجام سفر رسمی به آمریکا را ندارند.

بنابراین سفر گالانت به واشنگتن اولین سفر رسمی یک وزیر صهیونیست در کابینه نتانیاهو به آمریکا به شمار می‌رود.

البته «رون دیرمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی به عنوان فرستاده ویژه نتانیاهو به آمریکا سفر داشته است.

در سایه فشارهای نتانیاهو مبنی بر ممانعت از سفر وزرایش به واشنگتن، گالانت ماه ژوئن مجبور شد که در بروکسل با وزیر دفاع آمریکا دیدار کند و در آن دیدار درخصوص پرونده هسته‌ای ایران رایزنی کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

پیشتر به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی و برخی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز رفتار دولت آمریکا با این کابینه را «بدتر از رفتار دولت باراک اوباما» توصیف کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha