۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85245794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ درصد موقوفات شهرستان سنندج دارای سند مالکیت هستند

سنندج-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج گفت: در حال حاضر ۸۰۰ موقوفه با پنج هزار و ۴۰۰ رقبه در شهرستان سنندج وجود دارد که ۷۵ درصد این موقوفات دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرمان شریفی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: اخذ سند مالکیت یکی از وظایف اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه است و این مهم در استان کردستان و شهرستان سنندج با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۹۱ فقره سند مالکیت به مساحت ۳۰ هزار هکتار در سنندج، کامیاران و دیواندره صادر شده است، گفت: اخد سند مالکیت اولیه نیز ۵۲۰ هزار متر مربع بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج یادآور شد: حدود ۳۰ درصد از اراضی داخل شهری سنندج موقوفه است که از این تعداد ۲۰درصد توسط متولیان و ۱۰ درصد توسط اداره اوقاف اداره می شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد موقوفات ما وقف بر مساجد است، تاکید کرد: از واقفان خیراندیش انتظار می رود نیات خود را به سمت نیازمندی‌های روز جامعه همانند رفع مشکلات نیازمندان، هزینه‌های درمانی بیماران و کمک به تسهیل ازدواج جوانان سوق دهند.

شریفی در ادامه به اقدامات انجام شده از محل اجرای نیات واقفان در سال جاری اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۰۰ کمک موردی، کمک نقدی به افراد بی بضاعت به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و کمک به درمان و سلامت افراد به مبلغ ۲ میلیارد از جمله اقدامات انجام شده است.

وی کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، مساعدت به موسسات قرآنی، کمک به ارتقای سطح علمی قاریان قرآنی، احصای ۲۰ مورد سرمایه‌گذاری و کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی به ماموستایان را از دیگر اقدامات اوقاف در سال جاری اعلام کرد و افزود: همچنین به هزار و ۸۳۶ ماموستای استان از محل موقوفات سنندج حقوق ماهیانه پرداخت می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در ادامه به برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و افزود: دیدار با فرماندار سنندج، دیدار با امام جمعه سنندج، زنگ انشا در مدارس، دیدار با شورای افتای استان، غبار روبی گلزار شهدا و برپایی سه محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی برپایی خیمه معرفت در امامزاده هاجر خاتون، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری همایش یاوران وقف، اطعام سه هزار نفر از نیازمندان در پنج وعده و اجرای خدمات رایگان دندانپزشکی در نایسر را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

امسال از دهم مهر تا ۱۶ مهر به عنوان هفته (دهه) وقف نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha