راهپیمایی جاماندگان اربعین فضای واقعی فرهنگی تهران را به نمایش گذاشت

شهرری - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت، گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال فضای واقعی فرهنگی تهران را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی استان تهران که با حضور استاندار و دیگر مسئولان برگزار شد، راهپیمایی جاماندگان اربعین را حاصل مصوبات این شورا در سال های گذشته دانست و اظهار کرد: این‌ مراسم امسال در سطحی گسترده تر و ‌با مشارکت بیش از ۳۰ درصدی مردم نسبت به سال های قبل برگزار شد و فضای واقعی فرهنگی‌ تهران را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه این اجتماع بزرگ‌مردمی به‌دور از هرگونه حاشیه و ‌اتفاق خاصی برگزار شد، از زحمات استاندار تهران و تدابیری که در راستای تامین امنیت مردم از سوی دستگاه های ذی‌ربط اتخاذ شد، تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا در سال های آینده با استفاده از ظرفیت این‌اجتماع عظیم‌مردمی، شاهد ارتقا سطح معرفت، بصیرت و افزایش سطح فرهنگ ‌عمومی در تهران باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مورد مباحث مربوط به حوزه عفاف وحجاب گفت: اقدامات ما در این حوزه باید به گونه ای باشد که بتوانیم شاهد آثار آن در سطح جامعه باشیم.

معاون استاندار تهران: راهپیمایی جاماندگان اربعین با مشارکت سه میلیون نفر در پایتخت برگزار شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به  تبلیغات عظیم صورت گرفته از سوی معاندان و دشمنان، اظهار داشت: باوجود تهدیدات گسترده ای که به صراحت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین را هدف قرار داده بودند، این مراسم به همت دستگاه های امنیتی و انتظامی در امنیت و شکوه تمام، با مشارکت بیش از سه میلیون نفر در تهران برگزار شد.

سید عباس جوهری با بیان این مطلب از رهبر معظم‌انقلاب که در ابتدای سال، ۲ مولفه ایمان و امید را برای سال ۱۴۰۲ مطرح کردند، از حماسه بزرگ‌ اربعین به عنوان  آزمونی بزرگ‌ برای سنجش ایمان ملت ایران یاد کرد و افزود:  حضور آحاد مختلف مردم در این مراسم حاکی از سربلندی ملت در این آزمون بود.

وی ضمن تشکر از حضور کم‌نظیر ‌مردم شهرستان های استان تهران در این مراسم خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز اربعین، نمونه کامل یک‌ اتفاق فرهنگی برجسته در حوزه دین است و برنامه ریزی بیشتر به منظور ارتقا کیفیت برگزاری این مراسم در سال های آتی انجام شود.

این مسئول با اشاره به نقش موثر ستاد اربعین استان‌ تهران در شهر نجف و ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله (ع) گفت: با توجه به تجربه خوبی که از برگزاری مراسم اربعین در تهران‌ و نجف به دست آوردیم، می‌توانیم ‌با استفاده از ظرفیت شورای‌ فرهنگ‌ عمومی در مرتفع ساختن‌ برخی آسیب های اجتماعی بهره ببریم.

به گزراش ایرنا، پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha