۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85246715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری ۱۱۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در لامرد فارس 

شیراز-ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد از واگذاری ١١٣ قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی فازهای ٢ تا ۴ طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی منصوری روز سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه احداث واحدهای مسکن ملی که با حضور نماینده مجلس و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، افزود: هم اینک ۵۰۳ متقاضی جهت طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که امروز به ۱۰ نفر به نمایندگی بقیه، اسناد واگذار ودر آینده نیز به بقیه متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فاز اول با توجه به زمین های تامین شده ۱۱۳ قطعه واگذار خواهد شد.

منصوری ادامه داد: در بحث نهضت ملی مسکن مجموعا ۸۴۰ متقاضی در چهار فاز اجرا که فاز یک این مجموعه ۹۰ واحدی است که در حال ساخت است و امروز شروع عملیات اجرایی سایر واحدها آغاز شد.

ثبت نام ۴۰ هزار متقاضی

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این مراسم گفت: در بحث نهضت ملی مسکن تاکنون افزون بر ۴۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که پس از بررسی های صورت پذیرفته ۱۴ هزار نفر مورد پذیرش و تأیید قرار گرفته‌اند.

حسن شبانی بیان کرد: در لامرد برای تمامی متقاضیان، زمین تامین شده است و در فاز اول ۹۰ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است و در برخی واحدها حتی ساکن هم شده اند و تصمیم داریم در دهه مبارک فجر امسال فاز اول مسکن ملی به پایان برسد.

وی اضافه کرد: در سطح اداره کل حدود ۲ هزارو ۳۰۰ نفر جهت طرح جوانی جمعیت متقاضی داشته ایم که ۲۰۰ متر زمین به صورت رایگان به آنها واگذار می شود.

واگذاری ۱۱۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان لامرد فارس 

شبانی اظهار کرد: فرم ج ملاک ثبت نام نیست و حتی به متقاضیانی که فرم ج قرمز دارند هم واگذار خواهد شد ضمن اینکه خانواده هایی که تاریخ تولد سومین فرزند و بیشتر آنها از ۴ مهر ۱۴۰۱ به بعد باشد یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند می توانند جهت این طرح اقدام و ثبت نام کنند.

وی گفت: زمین های واگذاری به هر ۲ زوج واگذار می شود به این صورت که سه دانگ زمین به نام مرد و سه دانگ به نام زن واگذار می شودو زمین های واگذاری معمولا ۲۰۰ متری هستند اما اگر زمینی بیشتر از ۲۰۰ متر باشد اگر شخص متقاضی مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند زمین به ایشان واگذار خواهد شد اما اگر نپذیرفت در مکانی دیگر زمین واگذار می کنیم.

وام ۵۰۰ میلیارد ریالی

وی ادامه داد: متقاضیان و دریافت کنندگان زمین می توانند از وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در قالب طرح خود مالکی استفاده کنند ضمن اینکه فروش زمین های طرح جوانی جمعیت هم بلامانع است.

پیمانکاران بومی بدون ترس پا به مناقصات شهرستانی بگذارند

همچنین در این مراسم نماینده مردم لامرد و مُهر گفت: پیمانکاران بومی بدون ترس پا به مناقصات شهرستانی بگذارند.

موسی موسوی اظهار کرد: فلاحتیان معاون وزیر نفت در سفری که به لامرد داشت، گفت ؛ شماها احتمالا نمی دانید لامرد به کجا ها دارد می رود و چه آینده ای درانتظار آن است، آیندگان خواهند دید پنج تا هشت سال دیگر لامرد به قله های توسعه و صنعت رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه وجود محورهای مواصلاتی لامرد این نوید وجود دارد که در آینده این شهر ستان نقطه ثقل شود و از شهرهای مجاور بیایند و مبادلات ها به سمت لامرد کشیده شود و این نعمت است.

موسوی ادامه داد: آینده خوبی برای شهرستان متصور هستیم چرا که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر هم اکنون ۱۴ پیمانکار بزرگ مشغول به خدمت هستند، بیایید و نترسید زیرا اینقدر پول در منطقه آمده است که دیگر میلیارد به چشم نمی آید، اینها فقط لطف خداست.

وی گفت: در دومین سفر رئیس جمهور به استان پهناور فارس یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزرا که نقش ویژه‌ای در توسعه شهرستان داشته است سفری یک روزه به شهرستان‌های لامرد و مهر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه به ۱۰ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت به نمایندگی از سایرین، اسناد زمین ها واگذار و همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی نیز به زمین زده شد.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha