۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85246901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری آذربایجان چهار رهبر منطقه قره باغ را بازداشت کرد

تهران-ایرنا- رسانه‌های آذربایجان روز سه شنبه گزارش دادند که چهار تن از رهبران سابق منطقه قره باغ توسط نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان بازداشت و به باکو منتقل شده‌اند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "رویترز", خبرگزاری دولتی ارمنستان اعلام کرد، با این حال، سه رهبر دیگر قره باغ وارد ارمنستان شده‌اند.

خبرگزاری‌ای پی‌ای آذربایجان روز سه شنبه گزارش داد که سه رهبر منطقه قره باغ از جمله آرکادی گوکاسیان، باکو ساهاکیان و آرائیک آروتیونیان، و همچنین دیوید ایشخانیان، رئیس سابق پارلمان این منطقه بازداشت شده‌اند. 

با این حال به گفته رسانه‌های ارمنستانی, آرتور آروتیونیان، وزیر امور خارجه سابق این منطقه، کارن سرکیسیان وزیر سابق داخلی و آرارات ملکونیان، رئیس سابق سرویس امنیتی قره باغ، همگی روز سه شنبه وارد ارمنستان شدند. 

به گزارش ایرنا, پس از حمله نظامی چند روز گذشته جمهوری آذربایجان در قره باغ برای تسلط یافتن بر این منطقه، مسئولان ارمنی توافق کردند تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و آن‌ها را تحویل نیروهای صلحبان روسیه دهند. 

از آن زمان به بعد مردم ارمنی قره باغ که به مدت حدود سه دهه در آنجا ساکن بودند، این منطقه را ترک کرده و به سمت ارمنستان رفتند. 

بر اساس اعلام دولت ایروان تقریبا تمامی ارامنه ساکن قره باغ که تعداد آن‌ها ۱۲۰ هزار نفر است، وارد ارمنستان شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha